Maling af malet væg

Står med et rum, som har været lettere plaget af fugt, og især at den maling som der i sin tid først i 90'erne har været brugt, ikke binder ordenligt på på det inderste lag maling tilbage fra 70'erne.

Mit spørgsmål går på hvilken løsning I ville vælge, for at fjerne så meget af yderste maling som muligt, for at der kan sættes tapet op ? Det inderste lag maling ser ud til at hæfte okay på pudsen.

Billedet viser det værste af hjønerne, og malingen er her taget af med en stålbørste, og efterfølgende med en støvsuger, hvor jeg simpelthen kunne suge hele flader af maling af. Efter et stykke tid kan jeg atter støvsuge flere malerflader af, men det er en tidskrævende process.

Tanken går på, om jeg skal stille mig tilfreds som det er nu (med den fare for at tapetet ikke kan hæfte ordenligt overalt) eller bruge en afdamper - eller noget helt 3. ?

Thomas
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Sputnik

Står med et rum, som har været lettere plaget af fugt, og især at den maling som der i sin tid først i 90'erne har været brugt, ikke binder ordenligt på på det inderste lag maling tilbage fra 70'erne. Mit spørgsmål går på hvilken løsning I ville vælge, for at fjerne så meget af yderste maling som muligt, for at der kan sættes tapet op ? Det inderste lag maling ser ud til at hæfte okay på pudsen.

Løsning blev at bruge nogle korn 24 slibeskiver fra Bosch. Det var en rimelig drøj og tidskrævende opgave, men det lykkes at få malingen af.

Skiverne kan iøvrigt anbefales.

Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også