Så svar dog!!!:-)

I går ved middagstid skrev jeg et indlæg hvor jeg søgte hjælp til udlægning af varmerør i gulve. Er der virkelig ikke nogle af brugerne af L-D-S. der kan hjælpe mig med dette problem. Hvad med VVSéren, kommer du ikke lige på banen her. Det jeg ikke kan finde ud af er bl.a. hvordan jeg skal forholde mig når køkken,entre,allrum og stue går ud i et uden skillerum. Hvordan zone opdeler jeg disse rum? De udgør tilsammen ca. 145 m. rør. Der ud over er der 4 mindre rum der skal opvarmes. Tak for svarene, eller!!;-)

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af bjørn (den 25-03-2003).]
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Zone opdelingen bør/skal følge rummene, ellers kan du jo ikke styre individuelt på temperaturen i de forskellige rum.

Hvis rummet er meget stort kan det måske være formålstjenligt at opdele i to zoner.

Altså læg slangerne i de områder de enkelte rum kommer til at dække !!

Eller skal dit indlæg forståes sådan at dit rum, som er et rum, har alle funktionerne indbygget i et og samme rum ?? Hvis det sidste så overvej at opdele alligevel for så har du mulighed for at opdele med skillerum senere og samtidigt have individuel temperatur i de forskellige rum.

Venligst Njord smile en glad smile amatør !

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af njord (den 21-03-2003).]

MVH Njord
Der er vi enige Sennels, men staklen var/er vist nærmest desperat..

Venligst Njord smile

MVH Njord
Hej.

Ja staklen er ikke så god til at huske, for jeg har givet alle de de oplysninger der var nødvendigt om byggeriet!!!!!!!
Jeg har brugt mange timer til Bjørns "sommerhusprojekt" og så til sidst at blive skubbet ud i rabatten,!!!
Mon ikke "Bjørn" får et stykke smørrebrød galt i halsen når han læser mit indlæg.

------------------
Poul Erik

PE

Smørre brød.. NEJ mad den hast han ligger for dagen kan vist kun de allerhurtigste fastfood steder klare det !!!

Njord smile

MVH Njord
Annonce
Hej Njord.
Smørrebrød, det er hvad Bjørn laver til dagligt.

------------------
Poul Erik

PE

Først tak til njord for dit svar, det med senere opbygning af skillerum er en rigtig god ide som jeg ikke selv har været opmærksom på.
Og så til de sure opstød! Jeg ved ikke hvorfor mine smileys ikke er vist med farve på, men den opmærksomme læser vil finde en J i overskriften og en ;-) i slutningen af teksten. Overskriften var for at skabe lidt opmærksomhed, og jeg skal love for at det lykkedes! Så Sennels, jeg truer ikke nogen. Jeg undrede mig bare over at der ikke var mere respons på mit indlæg, når der f.eks. - hurtigere end Bush kan sige –send the marines-, kommer 9 svar på et spørgsmål om ”afstand på strøer”, og 13 på ”Billig VVS”.
Og pev, jo stakkelen husker såmænd godt nok, at vi har talt om gulvvarme, (og masser af andre ting du foreslog), men ikke hvordan og hvor meget. Det er rigtigt at du og jeg har brugt noget tid på mit ”sommerhusprojekt”, og at du har været venlig at give mig nogle priseksempler fra nordjylland. Men pev, priserne her på sydvestsjælland er faktisk de samme som dem du sendte mig. Også når rabatten er fratrukket! Med hensyn til din mening om at du er blevet skubbet ud i rabatten, kan jeg svare sådan: Det er et frit land vi lever i, og jeg betaler selvfølgelig ikke mere end højst nødvendigt, og indhenter tilbud som alle andre ville gøre. Jeg har indgået aftale med en lokal kloakmester som jeg har tillid til, til en væsentlig lavere pris end du kunne udføre arbejdet til.
I den sidste ende det jo mig der skal investere en god million i projektet. Hvis du føler dig forbigået, syntes jeg du skulle finde et andet forum at drive din forretning i. Det var dig selv der foreslog at du kunne lave arbejdet for mig. Hvis du med smørrebrødet hentyder til min forretning, og jeg dermed ikke er værdig til at komme med indlæg i Lav-Det-Selv, kan jeg give igen med noget om jord, og det der sidder øverst på skuldrene, men det vil jeg undlade her, for jeg er et ordentlig menneske der hverken truer eller kommer med insinuationer om folk jeg ikke kender.
Trods dette håber jeg stadig, at dette forum er for glade gør det selv folk.
Stadig med venlig hilsen Bjørn :-)
Og nu ved jeg selvfølgeligt ikke hvad I har talt om, men tonen vil jeg gerne være fri for på siden - vi har holdt den fri indtil nu.

Spørg hvis du har noget, og er du ikke tilfreds med svaret eller tempoet, så spørg et andet sted, men uanset smilies, så bryder vi os ikke om KRAVET om et svar - det er vores fritid der bruges, og det gør vi når vi synes vi har overskud og ikke et sekund før, for det skulle også gerne være sjovt for svareren, der bruger sin tid.

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
Tak for svaret Jørgen.
Jeg er selvfølgelig ked af at min overskrift er blevet misforstået, smilies eller ikke smilies. Jeg brugte smilies efter nøje gennemlæsning af LDS egen instruktion, og jeg er helt på det rene med at brugerne ikke kunne se, at jeg skrev den med et smil. Selv om jeg kun har 18 indlæg, og ikke mange hundrede, er jeg glad for at du ikke gør forskel og henviser til tonen i dette forum, jeg brød mig sandt at sige heller ikke om tonen eller hentydningerne i svaret fra pev.
Bjørn.
HEj alle.

Med henvisning til Bjørn´s indlæg.
Angående priser på byggematerialer, blev der sagt "tydeligt", at det var bruttopriser, og at rabatten herpå kunne beregnes mellem 20-25%. Jeg har endnu ikke oplevet at man kunne opnå denne rabatstærrelse på sjælland.
Med hensyn til pris på fundament, så forstår jeg godt nu, at prisen bliver billigere, da Bjørn plukker i entreprisen, som han selv udfører, det siger jo sig selv, at tilbudet vil blive større og hermed for dyrt. Måske har Bjørn glemt, at gulvarmeslanger var incl. i tilbud.
Hvad Jørgen nævner, at der skal tid og lyst til at svare, det har han fuldstændig ret i, men prøv at sætte jer ind i situationen, man bliver bestilt til at beregne tilbud, bruge en del tid på at forklare hvad der er bedst som materialevalg-konstruktionsopbygning, her blandtandet gulvvarmen hvordan det skulle udføres på bedste vis og energiberegninger a de forskellige gulvkonstruktioner, for at finde den absolutte bedste konstruktion.
Disse arbejdsopgaver er/var udført i arbejdstiden!!!!!!
Bjørn havde godkendt alt også tilbud, det eneste som lige var i vejen, var at tekniske forvaltning ikke kunne godkende nedrivning af den gamle bebyggelse, det synes jeg var en rigtig dårlig undskyldning.
I betragtning at man havde brug mange timer, til hans projekt,og så få sådan en forklaring bryder jeg mig ikke om, men moralen-ærligheden er jo heldigvis også forskellig på os mennesker.

Hilsen den fortvivlede.

------------------
Poul Erik

PE

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis