Sommerblomster

Jeg nybegynder inden for for havefeltet. Og har forsøgt med at så nogle nemmere blomster, troede jeg.

Jeg har sået blomsterkarse, den er set godt nok mærkelig ud som om den har været angrebet af nogle dyr og er nu ved at gå helt ud.
Min studentnelliker er slet ikke kommet op det samme gælder de fleste af mine stokkeroser og solsikke.

Har sået dem alle direkte i jord midt i maj, er det denne tørre sommer eller har jeg valgt nogle umulige blomster ?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er rigtig mange muligheder for, hvad der kan gå galt, når man sår... Ihvertfald Solsikker er ikke vanskelige at gå til - jeg har hvert år selvsåede fra vinterens fuglefodring.

Tørke kan nemt tage livet af små planter. Det kan også være for koldt eller for vådt, mens frøene spirer. De kan være sået for dybt. Fuglene kan have spist frøene. Man kan komme til at hakke de små kimplanter væk. Kimplanterne kan blive kvalt af ukrudt osv.

Der er mange muligheder for, hvad der kan gå galt - både for nybegyndere og øvede

Blomsterkarsen bliver hos mig invaderet af Kålsommerfuglens larver - de elsker simpelthen Blomsterkarse...

Studenternelliker er 2-årige. Det vil sige, at de spirer det ene år, overvintrer og blomstrer det næste år. Jeg har selv lige for første gang sået dem i min have og de er kommet fint op som små planter nu, der vil blomstre næste sommer.

Jeg synes du skal forsøge dig igen. Du kan jo starte med at så Studenternelliker påny allerede nu. Jeg har lidt frø af blandede farver i overskud. Send mig en pb med din postadresse, så sender jeg dem til dig, hvis du er interesseret.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis