Så svar dog!!!:-)

I går ved middagstid skrev jeg et indlæg hvor jeg søgte hjælp til udlægning af varmerør i gulve. Er der virkelig ikke nogle af brugerne af L-D-S. der kan hjælpe mig med dette problem. Hvad med VVSéren, kommer du ikke lige på banen her. Det jeg ikke kan finde ud af er bl.a. hvordan jeg skal forholde mig når køkken,entre,allrum og stue går ud i et uden skillerum. Hvordan zone opdeler jeg disse rum? De udgør tilsammen ca. 145 m. rør. Der ud over er der 4 mindre rum der skal opvarmes. Tak for svarene, eller!!;-)

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af bjørn (den 25-03-2003).]
I går ved middagstid skrev jeg et indlæg hvor jeg... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så er det vist på tide at denne debatside lukkes ned.~ mad~

Såfremt I finder grund til at Chatte, findes der masser af andre forum´s. * crazy*

Skal I svine hinanden til skal I bare finde en debatside, dér kan I så lege videre. ¨ rolleyes ¨

I kan som det sidste vælge at tege jer selv alvorligt. Så stopper I også hér. `´ cool

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Mufi.
Siden hvornår er du blevet administrator?

Jeg synes diskussionen er meget interessant og relevant. Mon ikke mange kan lære af denne diskussion og problemstilling?

Mvh
Bodker

Mvh.
bodker

Hej smile

@pev
Jeg kan godt forstå at du er bitter. Jeg kender det faktisk godt. Man kommer med en masse gode ideer, projektforslag, priser osv, hvorefter man så får afslag på opgaven.
Sådan er det jo i alle brancher - se bare på arkitekter, hvor man er med i en "konkurrence". Der ligger meget arbejde bag, men man har en meget lille chance for at få opgaven. Man sådan er livet og kan man ikke klare mosten, så skal man ikke være selvstændig. I disse tider har man ikke råd til ikke at give tilbud på en opgave - eller for den sags skyld ikke at være serviceminded.

Sjovt nok virker kunder altid som om de vælger netop ens firma, men i sidste ende er man én blandt mange tilbudsgivere - og derfor må man yde ekstra, og tage "nedturen" hvis ikke man kan få ordren.

Tør øjnene og glæd dig så over at du ikke skulle arbejde for ham smile

Omvendt vil jeg sige at jeg også synes at sådan noget er møg irriterende.

Tiden hvor forbrugere købte med bind for øjnene er ovre.

@bjørn
Du er et klassisk eksempel på hvordan man kan nybegynder(?) kan komme galt afsted på nettet. Der er nogle (få) regler man skal overholde her på nettet, regler som umiddelbart kan virke unfair.

Jeg kan lige liste de væsentligste:
Ikke skrive med store bogstaver.
Ikke poste mere end ét indlæg om samme emne - overtrædelse af dette sammenlignes med SPAM.
Ikke bruge ironi for meget, uden at indikere at det er ironi. Det er svært at konversere på nettet, især kan mange indlæg opfattes som negative, selvom de ikke er ment sådan.
Mudderkastning er forbudt, med mindre der er et seperat forum/newsgroup til dette.

Selv er jeg egentlig ligeglad med hvad folk gør og ikke gør, men mange er ikke og derfor bør reglerne overholdes. (jeg bryder mig dog ikke om versaler, men det er mest fordi de er svære at læse)

Jeg forstå godt at du vælger et tilbud som er billigere, hvis du er sikker på at arbejdet udføres i samme kvalitet som pev ville have gjort det. Nu ved jeg dog ikke i hvilken kvalitet pev arbejder, men umiddelbart tror jeg ikke at der er noget at sætte på det, at dømme udfra hans mange hjælpsomme indlæg.

@mufi
Det er sjov som du kommenterer mange indlæg med små sjove kommentarer. Er du kommentator af en slags i virkeligheden biggrin
Samtidig er det flot at du laver alle de forskellige smilies, så vi kan se dem alle i funktion smile
Du virker nu som en hyggelig fyr, med massere af humor.. tongue

Du skriver: "Så er det vist på tide at denne debatside lukkes ned"
Mener du så LDS eller bare dette indlæg?

@jørgen
Øv øv, du spotter da også enhver "slåskamp" på 100 meters afstand..
Med al den fred vi har i verden, trænger vi da til lidt råben og kasten med ukvemsord smile (ironi)
Buuuuuuksevand til Jørgen biggrin

@
En anden ting er at jeg synes at der er dumt at bringe "private strider" ind på LDS. (jeg er tilpas nysgærrig, så fortsæt bare for min skyld biggrin)

Mvh
ThomasB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 24-03-2003).]
Thomas.

Tjah.... det var nu ikke LDS jeg gerne så afsluttet. Derimod fandt jeg at deres private mundhuggeri ikke hørte til hér på siden.

Og jo,jeg har en del humor i overskud som jeg så kan komme af med her på nettet.
Og nej, jeg er ikke kommentator nogen steder. Jeg har godt nok været en del på skæmen på en lokal tv-station, men det er snart en del år siden. Måske der stadig hænger noget ved....

...Og skal vi så se at komme ud og få fusket noget GDS-arbejde.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Hej
Tak for instruktionen ThomasB. Den med at tørre øjnene kan vel også gælde den der har bestilt arbejdet. Og du har helt ret med hensyn til tilbudsgivning. Det er nu engang en del af selvstændige erhvervsdrivendes arbejde. (prøv at gæt hvor mange tilbud og brochurer vi må sende ud fra en Diner Transportable forretning.)
Skal vi så ikke lige få sat et par ting på plads for sidste gang i dette forum. (I hvert fald fra min side.)
1. Jeg startede ikke mudderkastningen. Jeg blev misforstået, kendte ikke reglerne godt nok og har undskyldt herfor.
2. Det er ikke mig der er kommet med personlige angreb.
3. Min henvendelse til pev var udelukkende på privat og ”amatør” basis, da jeg syntes at pev gav nogle gode svar til andre brugere af LDS. På det tidspunkt ville jeg have udført byggeriet som selvbyg, dog med undtagelse af fundament.
4. Jeg har lige gennemlæst den første korrespondance mellem mig og pev, og der er ingen tvivl om hvem der er vild efter at få et stykke arbejde, også selv om man bor i Pandrup og skal arbejde i Næstved. Ordet tilbud er ikke nævnt et eneste sted. Tværtimod prøver jeg at holde igen, fordi jeg syntes at pev bor for langt væk fra Næstved. Man kører jo ikke lige hjem til fyraften.
5. Det er nemt nok at påstå man er billig, når ingen andre ved hvad man taler om, døm selv, her er prisen: 66.000,00 incl. moms! For udgravning og støbning af 145 m2 hvoraf 30 m2 var udhus og carport.
Jeg skulle så selv indkøbe alle materialer, sørge for kloakmester, varme, VVS og godkendelser, adgangsveje til grunden, køreplader osv. osv.
6. Så skulle den ged vist være barberet. :-)
Mvh bjørn.
Hej igen.

Nu ikke for at jeg ønsker en større og længere diskussion med dette emne, men jeg kan ikke fordrage når man bliver trådt over tærerne på den måde.
For det første, så har ligger de fleste af mine arbejdsopgaver på Sjælland omk. 95% af omsætningen.
Punkt 2 så ved Bjørn ikke en sk. om byggepladsindretning og hvad dertil skal indeholde.
3. prisen/tilbudet på fundamentet ligger efter normale forhold 27,2% under normalpris!!!!!!
Jeg ved, at der ikke er mange som udfører den slags arbejder for en pris pr/m² på 364 kr.
Bjørn du udtaler dig om tilbud, som også du må udføre i din forretning. Selvom jeg ikke kender meget til smørrebrødsproduktion, så tror jeg det er noget lettere og hurtigere, at lavet et tilbud, da du med garanti har nogle faktorer du bruger. I mit tilfælde hvor det er et individuelt byggeri, så skal man igennem alt for ikke man skal have penge med på arbejde.
I dit tilfælde der gik du over stregen, der er grænser for hvor meget der kan forlanges uden vederlag, men den grænse kendte du ikke.
Til Thomas, tak for de pæne ord, du ved mere om byggeri en de fleste GDSér.
Da jeg i nu en hel del år har drevet egen forretning og har lavet utallige tilbud/skitseforslag uden regning, det er helt normalt. Bliver materialet godkendt fra bygherres side og man går videre i de næste faser, så falder hamreren/fakturaen. I bjørn´s tilfælde er der "endnu ikke udført en sådan", kun en forklaring på at det ikke er normal praksis fra hans side at opføre sig sådan, forhåbentlig husker handet til næste gang, men ikke med mig, heldigvis er der mange andre som er/har en fornuftigere takegang.
Debatten i dette emne afsluttes nu fra min side, hvis ikke der kommer flere skud fra boven fra anden side, man har jo vel lov at forsvare sig.

------------------
Poul Erik

PE

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis