Havebelysning

Hej, jeg er ved at planlægge kabelføring til nogle nye udendørslamper. Jeg skal have sat 2 lamper med nedgravet kabel og 3 lamper der hænger på husmuren. Mit spørgsmål er: må jeg bore kablerne ind gennem fundamentet(under jordniveau) til de 2 bedlamper - det vil jo gøre at der ikke er nogle synlige kabler monteret på huset smile .
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Jeener

Hej, jeg er ved at planlægge kabelføring til nogle nye udendørslamper. Jeg skal have sat 2 lamper med nedgravet kabel og 3 lamper der hænger på husmuren. Mit spørgsmål er: må jeg bore kablerne ind gennem fundamentet(under jordniveau) til de 2 bedlamper - det vil jo gøre at der ikke er nogle synlige kabler monteret på huset smile .

Ja det kan jeg ikke se at der skulle være noget ivejen for, men du skal bruge armeret kabel hvis de skal nedgraves i jorden.

V.h Håndværkeren smile
hvorfor er det lige det skal være armeret kabel til nedgravning?

Der er nogle dybder der skal overholdes, og de er forskellige alt efter om man ligger det i rør, dækplade eller dækbånd.

Armeret kabel bruges mod gnave angreb f.eks. i stalde.

mvh.

schjerven.

Lige en ting mere: de billige kabel fra harald nyborg og jem og fiks ikke er godkendt til nedgravning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis