Kender i denne båd ???

Jeg har lige anskaffet mig denne båd som skal have en gennemgribende renovering i løbet af de næste par år :-)
Er der nogen af jer der kender til denne type båd eller evt. kender denne båd specifikt. ??? Kan oplyse at den muligvis har ligget i Nakskov.
Da den skal restaureres stort set fra a-z vil jeg meget gerne i kontakt med en der kan sit kram indenfor motordelen. Det skulle være en Mercedes 47 HK diesel-motor der ligger i den.
Gode råd omkring restaurering af sådan en gammel skude modtages med tak :-)

Med venlig hilsen og på forhånd tak
Emil Jørgensen
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra emilen

Jeg har lige anskaffet mig denne båd som skal have en gennemgribende renovering i løbet af de næste par år :-)
Er der nogen af jer der kender til denne type båd eller evt. kender denne båd specifikt. ??? Kan oplyse at den muligvis har ligget i Nakskov.
Da den skal restaureres stort set fra a-z vil jeg meget gerne i kontakt med en der kan sit kram indenfor motordelen. Det skulle være en Mercedes 47 HK diesel-motor der ligger i den.
Gode råd omkring restaurering af sådan en gammel skude modtages med tak :-)

Hej Emil.
Så vidt jeg lige kan se er det en ældre motor krydser, de var meget populære omkring 1920 og frem til 1950. De var som regel bygget med et lidt højere fribord i den foreste del af skroget hvor kahytten også lå, der var ikke styrehus men et vindspejl så skipper kunne stå lidt i læ for røgvand.
De var som regel udstyret med ret store motorer og kunne efter den tids målestok løbe ret stærkt, det er jo en båds vandlinie der var bestemmende for hvor stærkt en sådan båd kunne løbe, man havde en regel der sagde at den kunne løbe lige så stærkt som den var lang i fod. Derfor byggede man en overgang lange slanke motorbåde der altså kunne skyde en anseelig fart, men det krævede så også nogle temlig store motorer, som regel V8 benzin motorer på en 150 HK. hvilket var meget dengang.
Held og lykke med projektet, og indstil dig på at det vil tage dig mindts 5 år hvis du vil føre den tilbage til originalen og skal gå og gøre det selv.

V.h Håndværkeren smile
Hejsa, det er muligt at du kan få lidt mere info om din båd ved at kontakte
et lille bådværft i Bandholm har ikke lige navnet på manden,men han er
finner og vist den eneste finner der har bådværft i Bandholm ha ha,jeg
var med til at søsætte den i Bandholm havn for ca 4-5 år siden og var
med til at sejle den fra Bandholm til Struer og siden blev den så solgt til
en oppe i Thy som så solgte den videre til en i Roslev i Salling,og det må
være der du har købt den,men jeg har da et par fine billeder af båden da
den blev søsat i Bandholm havn.

Mvh.Henning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.