Fugt gir starproblemer peugeot 405 92

Jeg har en dieselbil,(peugeot 405 st 92). En arbejdskammerat har så vasket motorrummet. Derefter har bilen haft mere end svært ved at starte et par gange..
Jeg har købt en bøtte pronto og hvor skal jeg så sprøjte med det? Og er der evt andet der er bedre?
Mvh
Koldborg..

Så! Nu mangler vi bare det sidste. Brugbart udtryk på et hvert tidspunkt i et projekt.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der da slet ingen der kan hjælpe??
Med håb om hjælp
Koldborg

Så! Nu mangler vi bare det sidste. Brugbart udtryk på et hvert tidspunkt i et projekt.

Gi' alle kabler og poler i motorrummet en omgang.

Batteri-poler + generator + startermotor er naturligvis vigtige at checke.
Hvis problemet stadig består, ville jeg prøve at få målt ladestrøm og batteri igennem...

Enhver fugtfortrængende, ikke elektrisk ledende, spray kan bruges

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

Citat fra koldborg

Jeg har en dieselbil,(peugeot 405 st 92). En arbejdskammerat har så vasket motorrummet. Derefter har bilen haft mere end svært ved at starte et par gange..
Jeg har købt en bøtte pronto og hvor skal jeg så sprøjte med det? Og er der evt andet der er bedre?
Mvh
Koldborg..

Hej Koldborg.
Vask af moterrum giver tit problemer ved en ældre bil..
Pronto er et "nu og her" produkt der fjerner din fugt, men ikke virker på lang sigt..
Silikone er nok lidt bedre at bruge de omtalte steder, men ikke for meget.
Hvis motoren er ren nu, så stil den i solen så du er sikker på den er tør (og kan starte), og så gi` den med silikone.. det virker. !
Hvis du giver den silikone og den er våd, kan silikonen "holde" på fugten, så du skal være sikker på den er tør..

Mvh Jan J
Pronto er godt nok?
Skal jeg give det hele? Ikke bare bestemte steder?
Mvh Koldborg

Når du siger den har haft svært ved at starte, hvordan føles det så? Kører starteren rundt, og med en ordentligt hastighed. Nu går jeg ud fra at når din bil er fra 92 så er det en gammel pumpe-dyse motor ikke? Hvis det er tilfældet, så er det faktisk kun din starter det kan være galt med, i og med at resten kører mekanisk. Dvs. ingen elektronik. Udover det, så kan der faktisk godt være mont. en stopspole i bagenden af brændstofpumpen, Den er elektrisk styret, og det kunne godt være den!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis