Dobbelt korrespondance.

Hej.
Er der et sted hvor jeg kan finde diagram over en dobbelt korrespondance kontakt.biggrin

Så man kan se hvordan de er forbundet?

Med venlig hilsen Jesper Madsen
Hej. Er der et sted hvor jeg kan finde diagram... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, ja det skrev jeg jo også.
Men jeg kan ikke forstå at det ikke kan virke, når de nu sælger dem som dobb. korrespondance.
Du ved måske hvordan de skal forbindes, således man kan køre dobbelt korrespondance på dem?
Mvh Jesper.
Hvordan den skal virke kommer helt an på de ander korr.afb., men alt det ved din elektriker som skal installere den...
Den er nok mest egnet til at bruge som kroneafb.

*Edit* prøv et at søg her hvis du har best.nr fra kontakten, ikke h-nyborg nr. http://www.malmbergs.com/ så er det inde under produkter ,det kunne godt se ud som noget af deres-
Hej.
Den kræver password??

Mvh
Jesper
Hvad har du i de modsatte ender ???
Hej
Jeg ville bare have den dobbelte korrespondance til at virke således at jeg kunne tænde mit loftlys ad 2 gange. Så ville jeg have en dobbelt korrespondance ved hver dør i stedet for 2 enkelte korrespondance ved hver dør.
Jeg ville tænde lyset ad 2 gange for ikke at tænde 4 lysstofrør på 36 watt hvis jeg bare skulle ind med cyklen. Men ville så have mulighed for meget lys hvis jeg skulle lave noget i værkstedet.
Annonce
Hvis du vil have dobb.korr, ved hver dør så kommer du ikke uden om at bruge LK opus dobb.korr, eller også skal du bruge 2enk.korr ved den ene dør..
Jeg kan nu ikke se det store problem i at lave det som 2 a-korrespondancer? Diagrammet findes i tidligere nævnte link.

Der er ingen grund til at investere i LK's afbrydere så længe disse kun koster en brøkdel.

Jeg kunne forestille mig at det der forvirrer din elektriker er anvendelsen af a-korrespondance da man som oftest anvender b-ksp; så er det muligt at installere en stikkontakt uden yderligere kabeltræk...

Mvh. Steinaa
Det bliver nu svært at lave en A-korr., den med 2 dobb.korr, efter som p er fælles og den bruges som lampeledning i den ene ende
Tjaa... så er det jo godt at man helt selv kan vælge i hvilken ende man vælger at sætte lampen. Mit bud ville være at bruge P-klemmen som fase ved den dobbelte korrespondance og en almindelig korrespondanceafbryder ved hver dør og så i denne afbryder bruge P-klemmen som mellemledning til lampen... eller har jeg misforstået noget? Er der "kun" to døre i skuret?
confused confused confused
Jeg har 3 døre i "skuret".
Alternativ 1.
Og jeg vil tænde de 2 rør ved den ene dør, og de andre 2 ved den anden dør, og så skal jeg kunne slukke alle rør ved den tredje dør ved hjælp af en dobbelt korrespondance.
Alternativ 2:
Skal kunne tænde alle 4 ved de 2 døre ved hjælp af 2 stk. dobbelt korrespondance (så lyset er delt i 2x2 rør), og ikke kunne noget ved den tredje dør (den vil nok aldrig blive brugt som indgang.

Men de billige kontakter jeg har købt, har fælles P som vist på tegningerne.confused
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis