gipsloft og overgang til lofttrappe

Beskrivelse af problemstilling:

i mellemgang skal der monteres en lofttrappe, og ved samme lejlighed bliver der sat gipslofter op. Lofterne monteres på forskallingsbrædder. Min tvivl består i hvorledes jeg pænest muligt støder gipspladerne til lofttrappens ramme/karm om man vil.

Ideelt set vil jeg gerne undgå at skulle sætte lister rundt om lofttrappen for at skjule overgangen.

Jeg har overvejet følgende to muligheder:

1. gipspladerne stødes op til lofttrappen. 5 mm luft der tætnes med acrylfuge

2. Lofttrappens karm/ramme ligges nærmest ovenpå gipspladerne så man ikke kan se den, men jeg er bange for at det vil resultere i at gipspladernes kanter vil flosse med tiden....og stålprofiler på gipsen vil heller ikke se pænt ud.

3. en løsning jeg ikke har tænkt på endnu?

Nogen der har nogle erfaringer?

Jeg heller som det fremgår langt mest til alternativ 1, men er ikke sikker på det er den "rigtige" måde at lave det på.

Håber på nogle konstruktive svar :p :p :p
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Hvilket fabrikat er lofttrappen. Hvis det er en Timbermann lofttrappe, har du så set, at pladen, som udgør lemmen, ligger lidt under karmen, et sted mellem 5 - 10 mm, dvs. at lemmen kommer til at ligge lidt længere nede end loftet, hvis du bruger løsning 1, som jeg nok også selv ville foretrække, hvis jeg ikke ville have lister omkring lemmen.
det er en timbermann trappe der er tale om, mener den hedder 501 eller 510. Den er nemlig på tilbud hos Råd og dåd i denne uge.

Den bliver leveret med gerichter så nu ser jeg om jeg kan lave en pæn løsning uden og ellers bliver de smækket på.

Tak for din input.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis