Granitskærver til indkørslen

Hej

Hvilken størelse granitskærver skal men vælge til sig indkørsle ?

Hvordan bør man forarbejde underlaget inden men spreder granitten ?

Og hvor kan man finde dem billigst ? de skal være sorte..

På forhånd tak
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med hensyn til str. ville jeg vælge så store skærver som muligt
Jo større skærver, jo mindre slæber du med ind med skoene og ud på vejen med bilen

Underlaget skal i princippet være lige så stærkt som til fliser - altså minimum 20 cm stabilt grus, hårdt stampet

Under skærver er det en god ide at lægge en dug, enten alm. Fibertex eller weedseal - så ukrudt nedefra ikke slår igennem og ukrudt ovenfra ikke for ordenligt rodfæste

Skærver forhandles på de fleste store havne i DK

Med venlig hilsen

Fladder

Hej.

Jeg vil sige at du skal bruge en 11-16mm sorte granitskærver.

Der skal graves af til du når fastgrund, og derefter lægger du stabilgrus eller betonknus i et rimelig lag. (20-25 cm) alt afhængig af hvormeget du har gravet af.

Ovenpå kan du lægge et tyndt lag sort stenmel (ca. 3-5 cm). Når det er lagt er det en god ide at fugte stenmelet lidt hvis det ikke er fugtigt i forvejen. Stamp stenmelet, så får du en meget hård flade. Oven på det sorte stenmel lægger du et lag sorte granitskærver (3-4 cm). På denne måde skinner der ikke andre farver igennem end sort. Heller ikke selvom der i et område måske kun er 1cm sorte granitskærver.

Jeg har haft en god erfaring med at købe sorte granitskærver i big bags. Det var bare mega let at arbejde med.

Tag og gå ind på http://www.materialediscount.dk og handel der. De er rigtige billige og har de bedste kvaliteter.

Mvh.
Vikki

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis