Behandling af marmor på badeværelse

Jeg har lige købt en lejlighed hvor der er et marmorbadeværelse. Det var RET ulækkert, kalk og snavs, men det fik jeg klaret med noget afkalker til marmor og 5 timers arbejde. Mit spørgsmål er nu, inden jeg tager det i brug:
Hvad kan man behandle det med så det kan holdes nemt?

Kan man evt. lakere det med noget speciellak eller lignende?

På forhånd tak

Peter

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hos mosaikhjørnet (www.mosaikhjornet.dk) kan man få en italiensk voks der hærder hårdt op og giver en glans som vådt marmor. Skal kun behandles een gang om året, og beskytter så vandet (og dermed kalken) preller af. Det er noget kredst stads når det påføres. Indeholder trichlorethanol...

Hvad brugte du til afkalkning? surt eller alkalisk produkt, jeg finder nemlig modstridende oplysninger hos fagfolk.
Jeg bruger også dette produkt, som lugter som læderfedt til fodboldsstøvler (som jeg tror er stærkt hjerneskadende lige som mosaik voksen er det, (forklarer jo en del om fodboldt !!!)). Men resultatet er ikke flot, efter 2 år der der hos mig begyndt at komme sorte mug klatter i voksen. Det skal siges at vi IKKE tørrer alle fliserne af med håndklæder efter hvert bad. jeg er personligt løbet tør for ideer. Her i sommer halvåret er det endnu værre da der ikke er gulvvarme på. Kan man mon spraye det med en svag blanding af atamon efter næste af skrubning ????.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Behandling med giftig kemisk middel som trichlorethanol kan ikke anbefales som overfladebehandling, da det afgiver giftige dampe når det varme vand falder på den behandlede overflade. Jeg købte et specielt plejemiddel hos "Flisebent" i Gladsaxe, som er giftfrit.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis