gearkasse hurth hbw 250

Hej er der nogen som kan hjælpe mig her på forummet med ovennævnte gearkasse som giver mig problemer?
når skiftearmen bevæges til fremad klikker den som den skal og det lyder som om den går i indgreb men intet sker, så pludselig hvis man giver gas og bevæger armen går den nogle gange i indgreb. Det samme gentager sig i bak kun med den forskel at der ikke kommer noget klik, når armen føres til bak.
når gearkassen først er gået i indgreb falder den ikke ud igen, men kører helt normalt.
marinereparatøren som plejer at hjælpe har naturligvis ferie de næste 14 dage
og det er nu der skal sejles.

mvh

dino
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra dino

Hej er der nogen som kan hjælpe mig her på forummet med ovennævnte gearkasse som giver mig problemer?
når skiftearmen bevæges til fremad klikker den som den skal og det lyder som om den går i indgreb men intet sker, så pludselig hvis man giver gas og bevæger armen går den nogle gange i indgreb. Det samme gentager sig i bak kun med den forskel at der ikke kommer noget klik, når armen føres til bak.
når gearkassen først er gået i indgreb falder den ikke ud igen, men kører helt normalt.
marinereparatøren som plejer at hjælpe har naturligvis ferie de næste 14 dage
og det er nu der skal sejles.

mvh

dino

Hej dino.
For mig lyder det som om det er din skiftegaffel der er slidt / sidder løst inde i gearet. Er der et dæksel du kan skrue af på gearet eller skal hele "pivtøjet" hives ud for at tjekke det ! av mit muldvarpe skind wink

V.h Håndværkeren smile
hejsa

prøv lige og tage kablet helt af gearet,og så prøv så at starte motoren og kør så med hånden nede på gearet på selv gear skifteren...uden kabel på....har set nogle gange at der ikke er nok vandring i selv håndtaget oppe i styrhuset når gearet er blevet lidt slidt.... ps.kun hvis det er med 1 grebs håndtage...men prøv lige om det virker

mvh tobak
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis