90 graders hjørner i en murstens sålbænk

Hej


Jeg skal have lavet en murstens sålbænk. udfordringen for mig er der er to 90 graders hjørner i denne sålbænk vil jeg høre om der er nogen af jer der har prøvet og lave 90 graders vinkler og i har nogle gode tips omkring hvordan jeg bedst laver vinklerne. Endnu bedre hvis i har tegninger over hvorledes et sådan hjørne konstrueres så vil det hjælpe meget.

Mange tak for hjælpen

LHP
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra LHP

Hej


Jeg skal have lavet en murstens sålbænk. udfordringen for mig er der er to 90 graders hjørner i denne sålbænk vil jeg høre om der er nogen af jer der har prøvet og lave 90 graders vinkler og i har nogle gode tips omkring hvordan jeg bedst laver vinklerne. Endnu bedre hvis i har tegninger over hvorledes et sådan hjørne konstrueres så vil det hjælpe meget.

Mange tak for hjælpen

LHP


ÆÆh en 90 graders sålbænk, jo øh ja d.v.s. næh egentlig ikke.
Er der ikke et eller andet du har målt forkert ? 90 grader er en ret vinkel.
V.h Håndværkeren smile
Hej Håndværker,


Jeg har forsøgt og tegne syd siden af Vores hus (se vedhæftet) som har et vindues parti der er forskudt ift resten af huset(markeret med rød) og det her jeg skal sålbænken skal laves og jeg vil meget gerne rundt om de 2 hjørner.




mvh

LHP
Citat fra LHP

Hej Håndværker,


Jeg har forsøgt og tegne syd siden af Vores hus (se vedhæftet) som har et vindues parti der er forskudt ift resten af huset(markeret med rød) og det her jeg skal sålbænken skal laves og jeg vil meget gerne rundt om de 2 hjørner.




mvh

LHP

Se nu fårstår jeg hvad du mener, skal det laves af mursten er det et større arbejde med at skære stenene ud i de rigtige vinkler, men jeg ville nu vælge at støbe en beton sålbænk rundt og så eventuelt lægge klinker på.
Selve støbningen skal udføres i en form som du monterer på muren, formen kan du lave af forskalnings brædder hvor du for at gøre den lidt mere spændende at se på sømmer nogle halv og kvart staffer i ( En halvstaf er en halv rundstok og kvartstaffen er således en kvart rundstok skåret på langs )
Jeg har ikke en skanner så jeg kan ikke sende dig et tegning.

V.h Håndværkeren smile
Hej,


Desværre er resten af sålbænkene i huset lavet af mursten så for at holde stilen er det vist igen vej uden om det store arbejde.

Et bud på hvorledes jeg lettest får lavet hjørnerne, da det serr ud til at være den størte udfordring

Mvh

LHP
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis