forfra hver gang!

Hej
Har skiftet min gamle kassete radio ud i bilen og sat en ny smart en i med cd. Men jeg kan ikke få radioen til at huske radiostationerne. Hver gang jeg starter bilen nulstiller jeg radioen. Hvad gør jeg lige..?
Bilen er en polo classic fra 97 og radioen er en branford.

Jørgen
Hej Har skiftet min gamle kassete radio ud i bilen... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Siger ligesom Thomas, du må igang med voltmeteret. Mål det hele igennem, så skal det virke, du kan jo også forsøge at trække en midlertidig ledning fra + på batteriet til det ben på radioen som du ved er til permanent spænding. Hvis det ikke virker er der 3 mulige forklaringer: en defekt radio, permanent + er ikke det ben i stikket som du tror eller spændingen falder meget voldsomt under start og dette spændingsfald får radioen til at glemme sine indstillinger.
Held og lykke

mvh Anders
Hej..
Har været ved at måle på det.. og spændingen falder til 8-9 volt når jeg starter. både ved måling på batteriet og den konstante ved radioen... bilen er en diesel, så den nuper en del og 8-9 volt er åbenbart ikke nok til at radioen kan huske. Men det sker vel ved alle biler? har fået byttet radioen engang og det er det samme med den nye..

___________
// Jørgen ham selv
Hej Igen

Jeg ved ikke om et spændingsfald til 8-9 volt er "nok" til radioen glemmer indstillingerne. Du kan jo prøve at give radioen permanent 12v fra et andet batteri. Hvis det løser problemet, - tja, så er det alligevel nok det spændingsfald under start som er problemet. Et nyt batteri er vel så løsningen(?)

mvh Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis