Er der nogen der kender denne plante ?

Hej allesammen !

Min have er blevet "invaderet" af en plante jeg ikke kender navnet af. Planten har en rørformet stilk som ligner bambus en smule. Problemet er, at planten blomstrer nærmest eksplosivt om sommeren (juni-juli) med en maks.højde på ca 2,5 - 3,0 meter og bladene bliver utrolig store (ca 15-20 cm i diameter) og dermed skygger de for alle mine andre blomster i haven.

IMG_2881.JPG

IMG_2880.JPG

IMG_2885.JPG

Hvis der er nogen her, der kender plantens navn samt ved hvorledes man kan komme dem bedst til livs, så må de gerne fortælle mig dette her.

med venlig hilsen

Flemming
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Flemming.

Kender ikke navnet på planten. Har set den stå i et læbælte hvor der engang i tidernes morgen lå et hus med tilhørende have så det formodes at være en form for "haveukrudt" Den ser ud til at trives hos dig. Da jeg forstår at du gerne vil af med planten, er der vel kun to mugligheder, spade eller roundup hvor jeg personlig vil vælge den sidste.

God arbejdslyst. Mvh Leif.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Flemming,

Har selv haft fornøjelsen af den plante, du viser. Jeg er næsten helt sikker på at der er tale om Japansk Pileurt, som er noget af det mest eksplosivt voksende, man kan forestille sig. Det er en slags landskabsukrudt som er næsten umuligt at komme af med. Jeg har fjernet mine manuelt og plantet græs hvor de stod.
Glem alt om Round Up. Jeg forsøgte med gentagne behandlinger og det gjorde ikke det fjerneste indstryk på planten.

Venlig hilsen Rune

Rune Michaelsen

Hej Rune og Leif !

Tak for svarene !!! - nu ved jeg da ihvertilfælde hvad min modstander hedder :-)

Jeg bliver nok nød til at grave dem op ligesom dig Rune og plante græs efterfølgende. Det er godt nok et kæmpe arbejde, men heldigvis er deres rødder ikke så store som man skulle tro, når man tager plantens størrelse i betragtning.

hilsen

Flemming
Næ, rødderne er ikke store, men hver gang du overser en cm. kommer der en ny plante.
Du skal igang med et kæmpe arbejde - måske værre end skvalderkålbekæmpelse.

Sniffer  
Ja Flemming: Japansk pileurt/boghvede, kald den hvad du vil.
Den besværlige,om foråret så kniber du skuddene af de næste 4-5 år.
Den grimme, dæk skidtet med sort plastic i 2 år.
Kemikalier bider ikke på den, det hjælper ikke at pensle bladene med ufortyndet Roundup, jeg ved ikke hvorfor. Mvh Benny.

Benny N.
Jeg har den meget begrænsede fornøjelse også at have Japansk Pileurt i min have på et omr. på 4x6 m. Overtog huset for under et år siden og er fornyligt gået i krig med planten. Skuffejern og Toxan har vist sig at virke ok. Første omgang Toxan dræber ikke rødderne, men de næste forkryblede skud får så bare en ny omgang. Og ellers er det skuffejern og spade for resten af pengene.

--------------------------------
Caprino
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis