Vis mig (foto) din træterasse

Hej alle

Da jeg er midt i projekteringsfasen mht. at designe konstruktionen til min kommende træterasse (i ca. 1 meters højde) kunne jeg godt bruge en masse inspiration og efterlyser derfor LDS'ere der ønsker at vise deres fine træterasser (om de så er bygget af en selv, eller "bare" købt sammen med huset er knap så vigtigt for min inspiration ;-)

PS.: Se evt. også disse to indlæg om samme emne:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=46568
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=46619

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Tve.

Jeg var selv igennem det sidste år, hvor jeg byggede en træterrasse i sibirisk lærk. Resultatet blev ret flot hvis jeg selv skal sige det, og vi har haft super glæde af den i år. Bemærk, at begge hjørner er "skåret af", så virker den ikke så klodset og bastant ud i haven.

Held og lykke med det.

Mogens

Mvh.
Mugge
Hej Mogens

Det ser da spændende og flot ud - men det er desværre meget svært, at se detaljer på det meget lille billede, har du det mon i en større udgave?

Hvor stor afstand har du mellem strøerne (40 - 50 - 60 … 80 cm)?
Hvor tykke er lærketræsbrædderen (20 - 25 - 28 mm)?
Hvor stort et spænd er der mellem de bærende remme (1 - 1,5 - 2 m)?

Er du tilfreds med stabiliteten (gynger den)

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
Hej TvE.

Jo da - men dette forum tillader desværre ikke så store billeder - har du en e-mail jeg kan maile det til ??

Mht. til det andet:
Brædderne er 32 mm tykke (Høvlet til 28 mm)
Strø afstanden ca. 60 cm
Spændet er 1,5 meter.

Den er bundsolid - ingen gyngen her :-)

Hilsen
Mogens

Mvh.
Mugge
Der er da tilsyneladende mulighed for ca. 100 Kb for en jpeg - det kan man nu godt lave et stort billede for - jeg har PM'et dig man e-mailadresse, så skal jeg se hvor stort man kan lave billedet til dette forum ;-)

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
Citat fra Mogens Larsen

Hej Tve.

Jeg var selv igennem det sidste år, hvor jeg byggede en træterrasse i sibirisk lærk. Resultatet blev ret flot hvis jeg selv skal sige det, og vi har haft super glæde af den i år. Bemærk, at begge hjørner er "skåret af", så virker den ikke så klodset og bastant ud i haven.

Held og lykke med det.

Mogens

Terassen er rigtig flot, men udestuen???????
Hej Esthers Erik

I KNOW - hele svineriet skal pudses op her til foråret ligesom alle vinduer skal skiftes så de ligner de originale der blev sat i i 1936.

Tilbygninen er fra 69 - og jeg fatter ærligt talt ikke hvorfor man har valgt sådan nogle grimme sten at bygge med, som overhovedet ikke er i retning af hovedhuset ....

Mvh.
Mugge
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis