Male direkte på mursten

Hej alle

Jeg skal forhåbentlig snart i gang med et større rennovationsprojekt.

Huset jeg håber at kunne købe er bygget i 1928 i gule mursten.

Jeg kunne godt tænke mig at male huset en lys grå og soklen en mørk grå. Dette vil passe godt til det sorte tag, samt hvide vinduer.

Men da jeg gerne skulle kunne tjene penge på at sælge det igen er jeg interesseret i at spare hvor jeg kan. Både mth. tid og penge.

Mit spørgsmål er derfor.
Vil jeg kunne male direkte på mursten og få det til at holde. Jeg vil tro at jeg skal højtryksrense muren med noget grundrens forinden maling.
Jeg har kigget lidt på cempexo cementmaling vil denne kunne klare opgaven?

Mvh
Henrik Poulsen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
forhåbentlig tillykke med det nye hus.

Tror dog ikke du skal satse på at en istandsættelse vil øge prisen markant. Ofte hænger det sådan sammen at en istandsættelse koster eks. 200.000 kr. men huset stiger måske med 50-100.000 - så alt i alt en rigtig dårlig handel.....hvis man ikke har brugt pengene for sin egen skyld og ikke med henblik på profitmaksimering.

Nu afhænger det selvfølgelig også af hvor du bor, ovenstående er en generel udtalelse....men passer nok efterhånden på langt de fleste steder i dk.

Men når du nu skal igang, så gør det ordentligt. Få vandskuret huset og evt. farvet ved samme lejlighed.

God arbejdslyst
Hej

Bare rolig jeg undersøger indtjeningsmulighederne. det trænger virkelig til en ordentlig omgang. og det vil give en fin fortjeneste.

Jeg var dog bange for at der skulle vandskures. Det er jo en sej omgang at komme igennem. Men man kan så heldigvis blande farve i så det hele kan klares på en gang.
Du skal have fat i nogle folk, der ved hvad de taler om. Mange malere vil gerne sælge dig en maling, der er "åh så god" - og som først skaller af efter 2 år!!!
Problemet er, at dine sten har optaget snavs, sod og hvad ved jeg igennem snart 80 år, og dette er ikke lige at rense af (læs - praktisk taget umuligt). Dette danner en hinde, som er meget svær at få noget til at binde på.

Den eneste langtidsholdbare løsning jeg har set, er komplet sandblæsning af stenene, med efterfølgende pudsning eller vandskuring (med indfarvet mørtel).

Jeg har set alt for mange "halve" løsninger, som holdt pænt 1-2 år, hvorefter revner og afskalninger har sat ind.

Mvh.

Jan R.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også