markise på dårlig mur

hejsa jeg har lige købt en flot markise som jeg gerne ville montere men....
muren hvor jeg vil montere den er lavet af mursten da jeg borede ind i murstenen begyndte den at ryste hvorefter jeg kunne rykke murstenen ud.

husets facade er ved at blive renoveret og er derfor lige blevet sandblæsy så der mangler nok omkring 1-cm fuge målt fra murstenens front.

det som jeg tænkte på nu da jeg jo alige vel skal lave facade om jeg så sku skrabe fugen ud og sprøjte en eller anden form for epoxy ind mellem de omkring værende sten eller om jeg helt skal opgive at montere den?

hvis at jeg kan klare det med epoxy hvad skal det så være for noget?
er der bedre bare at grave fugen ud og så fuge det op med almindelig beton?
den nederste bolt til markisen er midt i en fuge så den skal helt sikkert have en eller anden for for noget klæbe snask.

glæder mig til at se nogen gode svar smile
hejsa jeg har lige købt en flot markise som jeg... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Koron

Hvis jeg var dig ville jeg først lige kontakte producenten af markisen for at få en udførlig monteringsvejledning, og hvis dette ikke kan lade sig gøre, så prøv at kontakte butikken hvor i du har købt markisen.
Hvis du efterfølgende synes, at deres montagevejledning virker til ikke at kunne holde i længden, så lad os drøfte dit problem yderligere her i gruppen.

Fornuften siger mig, at udgangspunktet for en holdbar montage er at murstene er i orden og sidder godt fast i murværket.

Hvor stor er din markise, og hvad vejer den egentlig? Elektrisk eller manuel?


Mvh. A.Johansen

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
i pakken jeg modtog var der exspansions bolte til montering og som skrevet tidligere smadre det murstenen.

markisen er 4.5 meter lang

den er købt hos harald skrald

det med at montere en bolt helt ind på inde vægen havde jeg også tænkt på men kom til at tænke på om man ikke kommer til at rykke inder muren som også er af mursten ind i hulmuren eller hva??

hvad siger i til det ?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra koron

i pakken jeg modtog var der exspansions bolte til montering og som skrevet tidligere smadre det murstenen.

Skrev du ikke, at dine mursten blev rystet løse?

Citat fra koron

det med at montere en bolt helt ind på inde vægen havde jeg også tænkt på men kom til at tænke på om man ikke kommer til at rykke inder muren som også er af mursten ind i hulmuren eller hva??


Det kan jeg ikke forestille mig, hvis dit murværk er i orden, men jeg har som sagt ingen kundskab herom.
Hvis det virkelig skulle være den eneste måde, at montere en markise på, så tror jeg ikke, at der vil blive solgt ret mange markiser.
Det må kunne lade sig gøre at montere markisen uden at skulle foranker den på den indvendige mur.

Har du eventuelt prøvet at ringe til en markisemontør, hvor at høre hvordan de sætter deres markiser op. Man har lov til at være fræk en gang imellem. biggrin

Jeg har i øvrig fundet harald nyborgs montagevejleding for deres markiser her: http://www.harald-nyborg.dk/pdf/312.pdf

Så kan andre også se med.

Mvh. A.JOhansen

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også