Byg selv skur??

Har været fremme mange gange, men jeg skal bruge et skur på ca 12 m2. Ved at bygge det fra bunden selv ville jeg kunne bestemme alle materiale valg, men til gengæld ryger der også et par weekender.

Ellers overvejer jeg at købe dette i Bauhaus (se vedhæftede). det kan jo også efterisoleres osv.

Syntes bare det er meget billigt.

Andre der har købt dette og kan skrive lidt ris/ros.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra jespert

Har været fremme mange gange, men jeg skal bruge et skur på ca 12 m2. Ved at bygge det fra bunden selv ville jeg kunne bestemme alle materiale valg, men til gengæld ryger der også et par weekender.

Ellers overvejer jeg at købe dette i Bauhaus (se vedhæftede). det kan jo også efterisoleres osv.

Syntes bare det er meget billigt.

Andre der har købt dette og kan skrive lidt ris/ros.


Jeg har samlet et kolonihavehus af denne type samt et skur og det har været utroligt nemt... det kan sagtens gøres på en dag hvis man tager sig lidt sammen... Jeg kan varmt anbefale det for det er en god billig løsning... Ulempen er at træet ikke er trykimp. som man sikkert ellers ville bygge det op i...

Men køb du bare det...
Var ude at kigge på disse for et par år siden, netop lokket af den billige pris. Min vurdering er, at de har alt for mange konstruktionsmæssige "uhensigtmæssigheder", hvoraf den største er hjørnesamlingerne. Med det alt for lille udhæng er de meet udsat i regnvejr, der vil samle sig fugt i hjørnerne med skimmel og råd til følge.
Og prøv lige at skifte et enkelt brædt!!!!

Der er langt fra en "ægte finsk bjælkehytte" (eller er de svenske...wink ), hvor du har stolper af kernetræ, der - til en vis grad - kan tåle fugten, til denne hytte, hvor træet (splinttræ?) ikke har nogen naturlig beskyttelse mod fugt m.v.
Og dette kan man ikke erstatte med træbeskyttelse.

Endelig - skal den have en chance for at overleve, skal den hæves min. 15 cm. over terræn. Altså en sokkel af en slags.

Som du nok kan gætte er mit råd: byg selv noget ordentligt - eller find en dyrere løsning.

Mvh.

Jan R.
Jeg tror jeg giver dig ret Jan R., var ude og se det i virkligheden, ingen stolper, taget er båret af beklædningen, og det er ikke så fedt hvis det nederste brædde rådner eller lignende.

Jeg bygger selv!
Jeg er i disse dage ved at færdiggøre mit have skur på 3,10 * 4,90 meter

Støbt sokkel - gulv med nedgravet 1*1 meters kartoffelkælder.
Sider 2 meter høje med Lindab sinus 18 metalplader i den mærkegrå farve, monteret på reglar.
Hjemmelavet spær med 25 graders hældning og sort Benders beton tag .

Mangler nu kun at montere tagrender og lave skydedøren.
Slutprisen kommer på ca. 11500,- Kr.

Kun perfekt er "godt nok"

Tager du billeder undervejs, som vi må se her i forummet

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også