fjernsyn på computer?

Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad jeg skal bruge for at kunne se fjernsyn på min computer. Er der ikke noget med at man kan sætte antenne til computeren og så bruge den som fjernsyn, og evt. også radio?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bag på din computer. Skal du lige kigge ned omkring der hvor din skærm er monteret. Der skal der lige være det lille sorte "S-videostik". Hvis det er dér, skal du have det "S-videokabel" Men du skal lige være opmærksom på at det er ikk alle tv der vil være med på legen. Gamelt tv gider ikk at lege på den måde...

Og ja du kan godt få et tv-kort m/radio som pci-kort til din computer.
Tusind tak for det, I to! Det lyder da enkelt. Tak!
Jeg glemte lige at spørge: Hvilke kanaler er det så man kan tage, når man har gjort sin computer klar til dette?
Hej Ellebye: Alle radiokanaler er gratis på internettet,www.ilook.dk. uden noget kort.
Ja gid det var det samme med tv.
Du kan vel kun tage de tv progammer på din pc, som der kommer ned med dit antennestik, der er tilsluttet tv-kortet eller din usb-port.? Mvh.

Benny N.
Annonce
Citat fra Benny Nielsen

Du kan vel kun tage de tv progammer på din pc, som der kommer ned med dit antennestik, der er tilsluttet tv-kortet eller din usb-port.? Mvh.


Præcis - Du kører med den tilslutning du har (de samme kanaler som på dit fjernsyn, når du sætter antennestikket i).
Tak for hjælpen, de herrer!
Jeg tror at jeg vil prøve det.
Passer sikkert ikke, for ellebye har nok ikke et TV med DVB-T tuner i, så køb et tv kort med DVB-T så kan du se DR1-2 og TV2 i digital kvalitet.

Hvis du køber et kort med "Scheduled power on" så har du pludselig en rigtig god video, men det kræver en harddisk med en vis størrelse.

Ca. 1 GB pr 1.5 times video.

Men 250 GB fåes jo til ca. en tusse idag.

Når du så bliver grebet af det så skift til Windows XP media center, sæt computeren ned i stuen, smid videoen og dvd'en ud.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis