HD-optager

Hej
Jeg har købt en harddisk/dvd optager af mærket Denver, men jeg kan ikke finde ud af at få den tilsluttet mit fjernsyn?
Jeg ville gerne have min gamle video tilsluttet samtidigt. Så vidt jeg forstår skal antenne signalet ind igennem begge to, da de begge skal bruges til at optage eller hvad?
Har prøvet bare at køre antennen ind i igennem den ene af dem, også forbinde den til den anden med et scartstik, også med scart igen op til fjernsynet. men så virker kun en af maskinerne..sad
HJÆLP HJÆLP.. er ikke det største tekniske geni..!

varme hilsner fra Jørgen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jørgen

Hvorfor vil du optage BÅDE på videoen og hdd/dvd-optageren? Det er jo en teknologisk fremgang at benytte sidstnævnte, som også giver meget bedre kvalitet (afhængig af kvaliteten af dit input).

MVH
KLA
Hej.

Hvis du vil kunne optage på begge enheder, så skal du føre antennesignalet først gennem den ene, og så gennem den anden.

Jeg vil dog anbefale dig at droppe videon og om muligt kun førre antenne signalet gennem HD-optageren.

Hvis du kan bør du så tilslutte begge enheder til fjernsynet med hvert deres scart kabel.
Hej Jørgen: Scartstik fra harddisken op i RGB indgangen på fjernsynet.
Det andet scartstik fra videoen op i nr 2 scartstik i tv-et.
Vil du optage fra harddisken til videoen så forbinder du også
dem med et scartstik.

Mine 2 antennestik ( parabol + alm.) går i antenneindgangene
på harddisken ( parabolreceiveren ) fra harddiskens antenne
udgange kan man føre dem ned i en video og fra dens
antenneudgange videre til tv-et.


Ja hvorfor vil du beholde videoen ? confused confused Mvh.

Benny N.
Mange tak for hjælpen jeg tror det virker nu..

Det er min bedsteforældre der gerne vil have det lavet så de både kan bruge videoen og den nye "farlige" maskine tongue
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis