peugeot 406 2,0 HDI st. car

Jeg er ved at kigge på ny Brugtbil.


Og er faldet lidt for en peugoet.

Men vil lige hører om nogen ved om det er en ok bil eller om den går kaput hele tiden? og så igen om peugeot allerede omkring årgang 2000 har lavet bilerne så teknisk at man ikk selv kan rep dem mere?



Er der måske en anden bil i ville anbefale.

Kravene er at det skal være en st.car klima anlæg, og under 200000


Med venlig hilsen

Morten Pedersen
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nedenstående er sakset fra www.hi-speed.dk.
Jeg tror ikke denne bil er værre end så mange andre.


Hvis du køber en brugt 406'er:

Karrosseri:
Bilerne er endnu så nye, at der ikke bør være problemer med karrossen. Tjek om et evt. soltag er tæt og om bilen har haft nogle skader.

Interiør:
Her bør der heller ikke være nogle grimme overraskelser, men som på alle Peugeot'er gør man klogt i at kontrollere om centrallås, elruder, elspejle, sædevarme etc. virker.

Undervogn:
Sporingen kan kontrolleres ved at kigge på dæksliddet, kig ved samme lejlighed efter utætte støddæmpere og gennemtæret udstødning.

Motor og gearkasse: Her har der været problemer med både 1.8 og 2.0 liters motorerne. 1.8'eren har haft problemer med massivt olieforbrug. De tidlige 2.0'ere led af dårlig motorstyring med svingende speederrespons. Dette blev dog rettet med et "service release" som værkstederne kunne montere i bilerne. Dette var dog noget man selv skulle bede om så hvis bilen føles død kan det være en årsag.
Har lige været turen igennem, hvor jeg også overvejede en nyere brugt. Det droppede jeg dog, for brugtpriserne på dieselbiler er helt i skoven, når man sammenligner med nyprisen.

Anyway, hvis det skal være en diesel, ville jeg kigge på en brugt Octavia - de ligger noget lavere prismæssigt end f.x. VW og de får ufatteligt gode anmeldelser (mener der var en brugttest i FDM i Marts af Octavia - fine karakterer).
406'eren er ikke så slemme som deres ry, MEN de går meget kortere på literen end angivet.

Afhængigt af dine behov - har du overvejet en splintrende ny Daewoo - nåh nej - Chevrolet Nubira. Alt i udstyr og fin motor for under 200.000 - med tre års garanti! Havde jeg ikke haft et stort kørselsbehov, var den helt sikkert kommet til at stå i garagen.

Mvh.

Jan R.
Har også kigget på octavia.


Men et eller andet sted så findes den faktisk slet ikk på brugt marked..

Biler er for god til at man når at se dem til salg inden de er væk.


Chevolet har vel ikk lavet deres biler i diesel endnu?



med venlig hilsen

Morten Pedersen
Hvor mange km kører du da om året???? Hvad er dit behov til størrelse?
Hvis du kunne gå et trin ned - som f.x. en Skoda Fabia, Seat Cordoba eller Peugeot 206 combi, så kan du få en ny diesel til de samme penge.
Min Polo Classic (magen til Fabia) runder snart 300.000 med et snit på lige knap 20 km/l (vel at mærke med 80% af km med 120 km/t - resten bykørsel). Al vedligehold, dvs. service incl. dæk og undervognsbehandling har ikke kostet mig 400 kr/måned.

Mvh.

Jan R.
Sådan lige et indspark fra siden......

Hvad med en gulpladevogn??? Evt. en Seat Altea med den store TDI motor. Masser af bil og plads til vovse for under 200.000?
Eneste ulempe er misundelsesafgiften på - er det 4500,- årligt og så de manglende bagsæder.

Mvh.

Jan R.
Hej Morten

mht til Peugeot, kan jeg kun sige at jeg kører i en 405 fra 95, der har overhovedet ingen problemer været.

Allerede i 95 var de blevet så tekniske at jeg stikker hovedet med i motorrummet og fylder sprinklervæske på! Intet andet, men det har så heller aldrig været nødvendigt.

mvh

Kloakmesteren

Martin & Lena
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis