Havetraktor- erfaringer savnes

Hej

Jeg står for indkøbet af en havetraktor. Hvilke mærker skal jeg undgå/foretrække?
De fleste har klipperen siddende midt under traktoren, enkelte på fronten. Hvad er fordelene og ulemperne? Hvad med at købe i den blå avis?
Gode råd søges
På forhånd tak

mvh Anders
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Anders.

Vil ikke give råd om hvad mærker du bør undgå. Køb en af de kendte mærker der er til at få reservedele til. Tvivler på at det på langt sigt kan betale sig at købe en brugt da de syntes vel dyre i forhold til stand/alder.

Med en klipper der er frontmonteret kan du slå græs alle steder, eks. under buske, lave træer osv. Ydermere er det nemmere at slå omkring et træ.

Håber disse ord er til hjælp.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hvad med have areal, er det en have eller et stort stykke græs incl lang indkørsel osv...

De knækstyrede har nok den mest manøvredygtige kørsel, og med en front monteret klipper er du rigtig godt kørende.

Skal du bare klippe så er 10 hk vel nok, skal du i meget kuperet terræn osv så 14-16 hk Har du råd vil jeg vælge en med hydrostatisk fremdrift.

MVH Njord
Jeg købte denne hos enemarkgruppen i Århus: http://www.klippo.dk/o.o.i.s?id=1476&pid=262&qid=1459
Jeg har en græsplæne på ca. 400 m2. Men jeg har solgt den igen, da jeg ikke syntes den klippede lige så pænt som min normale klippo 5,5 hk græsslåmaskine. Problemet ligger i at forhjulene ligger græsset ned inden selve klipperen når at klippe.

Jeg vil råde dig til at købe en med frontmonteret klipper da den ikke når at ligge græsset ned først, og som njord skriver er den bedre rundt om træer og også til kanterne så man ikke skal ud med buskrydderen bagefter.

Køb ikke de "billige" ukendte mærker da de er svære at få dele til.

Jeg købte min et sted hvor de også kan lave service på den osv.

Håber dette kan hjælpe dig (jeg eftermonterede selvfølgelig kopholder og askebæger fra Thansen :-)

Denne syntes jeg ville være et godt bud(hydrostatisk fremdrift):
http://www.stiga.dk/ProductInfo.aspx?Country_id=6&ProductInfoId=888
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis