Gammel kurvekuffert.

Hejsa,

Jeg er ejer af en gammel kurvekuffet i naturfarve. Jeg kunne tænke mig at male den, men er i tvivl om, hvordan jeg skal gøre. Jeg tænkte på, om jeg kan bruge spraymaling, og vil det så dække, hvor det skal, eller er der andre muligheder?

MVH Elindsa.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra elindsa

Hejsa,

Jeg er ejer af en gammel kurvekuffet i naturfarve. Jeg kunne tænke mig at male den, men er i tvivl om, hvordan jeg skal gøre. Jeg tænkte på, om jeg kan bruge spraymaling, og vil det så dække, hvor det skal, eller er der andre muligheder?

MVH Elindsa.


Hej elindsa.
Det ville da være en forbrydelse at male sådan en flot gammel kurve kuffert.
Men vil du, tjah så må du jo gører det !!, du skal først sørge for at den er affedtet og ren ellers er der intet der kan holde på den, og så kan du godt bruge en spray maling. Gør mig den tjeneste at læse vejledningen på dåsen, kufferten skal males af mange gange for at få et godt resultat, du skal ikke regne med at de første tre lag dækker ordentligt, hvis de gør det sprøjter du for meget på ad gangen. Nu ved jeg ikke hvor stor din kuffert er men du skal nok regne med at bruge mindst to dåser maling, og vil du så give den den sidste finich giver du den til slut et meget tyndt lag klar lak.
Gå udenfor når du maler, det er noget giftigt stads der er i de dåser.

V.h Håndværkeren smile
Citat fra Håndværkeren

Hej elindsa.
Det ville da være en forbrydelse at male sådan en flot gammel kurve kuffert.
Men vil du, tjah så må du jo gører det !!, du skal først sørge for at den er affedtet og ren ellers er der intet der kan holde på den, og så kan du godt bruge en spray maling. Gør mig den tjeneste at læse vejledningen på dåsen, kufferten skal males af mange gange for at få et godt resultat, du skal ikke regne med at de første tre lag dækker ordentligt, hvis de gør det sprøjter du for meget på ad gangen. Nu ved jeg ikke hvor stor din kuffert er men du skal nok regne med at bruge mindst to dåser maling, og vil du så give den den sidste finich giver du den til slut et meget tyndt lag klar lak.
Gå udenfor når du maler, det er noget giftigt stads der er i de dåser.

V.h Håndværkeren smile


Hej Håndværker,

Ja måske du har ret i det. Jeg synes bare, den var blevet lidt kedelig. Kan den evt friskes op ved at rense den med grundrens, eller?

MVH Elindsa
Citat fra elindsa

Hej Håndværker,

Ja måske du har ret i det. Jeg synes bare, den var blevet lidt kedelig. Kan den evt friskes op ved at rense den med grundrens, eller?

MVH Elindsa

Ja det kan den da, og bagefter giver du den et tyndt lag lindolie med tørelse (segativ) fortynd lindolie med terpentin 50/50 så får du et rigtig flot kurvekuffert igen.

V.h Håndværkeren smile
Citat fra Håndværkeren

Ja det kan den da, og bagefter giver du den et tyndt lag lindolie med tørelse (segativ) fortynd lindolie med terpentin 50/50 så får du et rigtig flot kurvekuffert igen.

V.h Håndværkeren smile


Tusind tak for hjælpen. Det vil jeg prøve i stedet for at male. Så kan jeg jo se, om den bliver fin igensmile

MVH elindsa
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også