Aftagning af ødelagt kuglelejer

Hej
Jeg har en Kreidler Easy Rider 45 knallert, hvor det ene leje til motorophænget er blevet meget dårligt. Det andet leje er i rimelig god stand og det var nemt at slå ud. Det dårlige leje var så ødelagt at jeg slog den inderste del af lejet ud. Nu sidder den yderste lejering fast i aluminiumsskålen. Er der nogen der har erfaring med hvordan man løser sådan en opgave. Evt. med specialværktøj eller andet. Alle gode råd modtages med kyshånd.

Venlig hilsen Hans Jørgen sad sad
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Hans Jørgen

Hej
Jeg har en Kreidler Easy Rider 45 knallert, hvor det ene leje til motorophænget er blevet meget dårligt. Det andet leje er i rimelig god stand og det var nemt at slå ud. Det dårlige leje var så ødelagt at jeg slog den inderste del af lejet ud. Nu sidder den yderste lejering fast i aluminiumsskålen. Er der nogen der har erfaring med hvordan man løser sådan en opgave. Evt. med specialværktøj eller andet. Alle gode råd modtages med kyshånd.

Venlig hilsen Hans Jørgen sad sad

Hej Hans Jørgen.
Du skal opvarme aluminiummen med en varmepistol, så skulle du kunne trække lejedelen ud. Husk at varme jævnt rundt på lejeskålen.

V.h Håndværkeren smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis