"Sokkel" til skur på let skrående grund

Jeg er ved at tegne mit kommende skur. Jorden skråner med i alt ca. 10 cm på 3,5 m som er skurets bredde. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an, da jeg ikke ønsker at støbe en sokkel eller bygge den op i leca osv.
Stolperne i hjørnerne er 10x10 cm som jeg havde regnet med at sætte i U sko som så støbes, men jeg vil ikke have at man kan "kigge under skuret. Der skal ligge 50x50 fliser på gulvet. Kan man sætte et eternit bræt på langs nederste på stolpen/nederste rem? Men pga U beslaget er det jo lidt svært at sætte det fast i hjørnerne, håber meget nogle kan komme med en god ide.

Se vedhæftede fil af hvordan?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
[Indlæg slettet]

Et godt forarbejde, samt ordentligt og rengjort værktøj er alt.

Husk: Man kan lige så godt gøre det rigtigt første gang.

Mvh. Mureren wink
Hej Jespert!

Hvis du monterer stolpeskoene, som vist på tegningen, sømmer/skruer du pladerne fast på indersiden af skuret. Det er forøvrigt også et kravene i den kommune jeg bor i. Et andet krav er at pladen skal gå mindst 60 cm. ned i jorden, som rottesikring.

Mvh. Birger

P.S. Pladerne kan købes i ethvert større byggemarked/trælast

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Citat fra olfert-olfert

Hej Jespert!

Hvis du monterer stolpeskoene, som vist på tegningen, sømmer/skruer du pladerne fast på indersiden af skuret. Det er forøvrigt også et kravene i den kommune jeg bor i. Et andet krav er at pladen skal gå mindst 60 cm. ned i jorden, som rottesikring.

Mvh. Birger

P.S. Pladerne kan købes i ethvert større byggemarked/trælast



Hej Olfert-olfert!
Så bliver stolpeskoene + jo synlige udefra, det er da ikke pænt.
Hej Jespert

Du kunne evt. skære den ydre del af U skoen væk således at der er plads til en eternit plade på ydersiden af huset.

Hvis du sætter eternitplader op rundt om huset så husk at sætte mindst en udluftningsrist i hver side så du for gennemstrømmende luft under huset. På den måde undgår du fugt og radon.

MvH
Tomhus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis