Fra bed til græs

Hej alle

Efter overtagelse af nyt hus i vinters er turen nu kommet til haven. Og ud over at fælde træer, er en af opgaverne at lave et bed på ca. 20 kvm om til græsplæne. Lige nu er bedet tilgroet med at muligt udefinerbart.

Græsplænen ligger 3-4 cm højere end bedet, men går ellers lige over i det (dvs. uden kant eller flise imellem).

Hvordan laver jeg lettest bedet om til en græsplæne? Og samtidig holder ukrudtet væk, mens den den gror? Og hvordan med udjævningen af de 3-4 cm?

Mvh
Kim
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Simpelt.
Sprøjt det hele med round up - eller vend jorden.
Kør godt en ½ m2 jord på og lav en jævn overgang - brug f.x. 1 del champignonmuld og 1 del sand, er perfekt at så i.
Så græsset (husk at blande posen godt for bedste fordeling af græsserne) og vand rigeligt.

Husk at jorden skal "gåes til", inden du igen løsner den let med riven for at så - men porcessen står på frø-posen (eller producentens hjemmeside).

Du kan ikke undgå ukrudt - det vil komme op sammen med græsset. Men græsserne for hurtigt overtaget med hjælp fra god plænepleje (hyppig slåning).

Mvh.

Jan R.
Super... det vil jeg prøve. Jeg tror jeg tager løsningen med at vende jorden i stedet for Round-Up. Jeg har hørt at det kan give svære betingelser for nysåede produkter.

Mvh

Kim
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis