Plastic vinduer

Er der nogle der har erfaringer (gode som dårlige) med plastic vinduer og døre.
Jeg overvejer i øjeblikket at købe sådanne til vores sommerhus hvor vi i øjeblikket er ved at lave en tilbygning. (Jeppesen træhus)
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I vores hus har vi plastic vinduer og de har siddet der siden 1988. De har aldrig voldt nogen form for problemer og har ikke fået anden hjælp end lidt olie i hængsler og lukke mekanismen.
Tak!
Jeg tror også der er mange fordomme omkring plastic vinduer, når jeg spørger "fagfolk" siger de at jeg ikke skal købe plastic vinduer men træ, uden at de kan argumentere for deres synspunkter.
Er der nogle fagfolk i dette forum der har konstruktiv viden?
På forhånd tak.
Carsten
Min far installerede plasticvinduer lige da de kom frem vist nok i 70'erne i en udlejningsejendom, og den dag i dag er de både pæne og der har aldrig været problemer eller vedligeholdelse ved dem.

Om man så synes det er smukt er en anden sag, men effektive er i hvertfald den type, der blev valgt i dette tilfælde. Vi snakker om 30 år uden vedligeholdelse, og de ser ud som nye! Ret imponerende.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Jeg har selv monteret plastvinduer i vores sommerhus og det er bare noget der virker,og de er såmænd også ganske pæne.Jeg talte også med en del Fagfolk som frarådede plastvinduer men som du skriver kunne de ikke begrunde det.Jeg kan kun anbefale plastruder
citat:
Oprindeligt indsendt af Carsten Steffensen:
Er der nogle der har erfaringer (gode som dårlige) med plastic vinduer og døre.
Jeg overvejer i øjeblikket at købe sådanne til vores sommerhus hvor vi i øjeblikket er ved at lave en tilbygning. (Jeppesen træhus)



Jamen, så må der være ”brodne kar” ibland, for jeg har da set en del grimme og revnede plastvinduer. Og det er da også hvad jeg har hørt fra håndværkere at der sker med dem; de bliver sprøde af solen over år!?

Noget andet er; har du virkelig tænkt dig at sætte plastikvinduer i dit træhus?! Det synes mig at være en uhyrlig synd!

------------------
Venligst

Thye

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
Annonce
Hej

Plastikvinduer er sikkert gode nok.
Bortset fra dem vi havde på mit tidligere arbejde. De var piv utætte, og der lå som regel vand i vindueskarmen efter et større regnfald. Vinduerne var af mærket "rationel", som ellers plejer at være gode vinduer.

Jeg kender flere som har monteret plastikvinduer, og de har INGEN problemer.

Jeg vil nu også mene at plastikvinduer er FOR grimme til et træhus. De er på en måde for kantede, og man ser tydeligt at det er pastik.

Mvh
ThomasB
Sejt nok, ThomasB; 1000 indlæg - sådan!

------------------
Venligst

Thye

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
Jeg siger mange tak for jeres indlæg.
Mht. udseende af plasticvinduer, jeg var i går søndag ude at se på vinduer lavet i plastic hos firmaet Homelius, der var ikke nogen synlig forskel på vinduer lavet i træ og plast, firmaet sælger begge typer. Karme og rammer er hverken større eller mindre på plast vinduerne,så de af jer der mener at plastvinduerne er klodsede og grimme ??.
Venlig hilsen
Carsten
Hej igen smile

Tja 1000 indlæg er vel en slags jubilæum?
Men jeg har også været her i en del år nu, så hvis man regner på det, er det lidt over 1 indlæg om dagen, så det er jo ikke vildt.

Angående plastikvinduer, så vil jeg vædde en appelsin på at jeg, som ikke-fagmand, til enhver tid kan se forskel på plastinvinduer og trævinduer. Men ok, det er jo ikke mig der skal kigge på dem fremover smile En arkitekt ville korse sig ved tanken om plastikvinduer i et træhus smile
Det ved jeg, da jeg selv har overvejet plastik. Jeg fik da også en skideballe af min svigerar som er arkitekt, og han fik hurtigt slået den ide ud af hovedet på mig.

Mvh
ThomasB
Til Thomas vil jeg bare sige at du må endeligt lytte efter din svigerfar !!!

Jeg er helt på linie med din svigerfar hvad angår udseende.. Holdbarheden kender jeg ikke specielt meget til..

Selv valgte jeg Velfac der jo er en kombination ag alu udvendigt og træ indvendigt. Det er både stue huset og i garagen at jeg har valgt det sådan. I stuehuser sidder de sammen med rødlige mursten og i garagen er det en klinkebeklædning der er malet mørk skiffer. Begge steder er vinduer en brækket hvid udvendigt og hvid indvendigt.

Men der er også mange andre producenter der leverer vinduer i disse materialer..

Venligst Njord

MVH Njord
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også