bjælkelag og svalehaleplader igen

Jeg har den klassiske situation - fristes jeg til at sige på baggrund af alle de indlæg, der er om emnet. Desværre har jeg endnu ikke fundet et der svarer på mit spørgsmål.

Skal støbe gulv over kælder i forbindelse med køkken. Dvs. bjælker, svalehaleplader, PEX rør, beton. Har haft en konstruktør til at regne på det, og han fandt frem til at bjælkerne skal forstærkes med UNP 140 profiler (tror det var det han kaldte dem) det sted hvor spændet er størst, og UNP 100 de øvrige steder.

For at komme ned i passende niveau mhs. til gulv, skal jeg save af bjælkerne, og det er her mit problem opstår. Bjælkerne er skæve på alle leder og kanter, og i forhold til hinanden. Jeg kan ganske enkelt, med det værktøj/evner jeg har, ikke få dem lige, og da slet ikke i forhold til hinanden.

Tilpasser svalehalepladerne sig til underlaget, eller skal bjælkelaget være fuldstændigt lige? Kunne jeg evt. gøre bjælkerne en anelse mindre end UNP profilerne, således pladerne ligger af på profilerne, og det så kun er profilerne jeg skal sørge for er lige?

Jeg skal nok få gulvet plant når jeg støber, men jeg frygter, at hvis pladerne ikke ligger nogen lunde til over det hele, at vægten af betonlaget ikke bliver fordelt jævnt
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Kunne godt tænke mig at høre, hvordan du fik løst problemet.

Med venlig hilsen

Søren
Fik ikke løst problemet endegyldigt, men pladerne (på grund af trykket formoder jeg) har tilpasset sig nogenlunde. Indtil videre har det ihvertfald holdt (et lille års tid nu)

Mvh

Peter
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis