Plastic vinduer

Er der nogle der har erfaringer (gode som dårlige) med plastic vinduer og døre.
Jeg overvejer i øjeblikket at købe sådanne til vores sommerhus hvor vi i øjeblikket er ved at lave en tilbygning. (Jeppesen træhus)
Er der nogle der har erfaringer (gode som dårlige)... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tillykke Thomas!
Flot jubilæum - og jeg glæder mig til de næste 1.000 indlæg, tror jeg

Vi har plasticvinduer i firmaet som lejer hos et stort Boligselskab, og har nu været der siden 1989, og jeg tror vi alle nyder dem incl. den lille ventil der sidder foroven, så man har cirkulation uden at åbne vinduet. Og de er tætte - tro mig, og virker altid mht. at åbne og lukke tæt.

Ejendommen er dog heller ikke af træ , men jeg ville nu nok aldrig vælge plastic i hverken mit eget hus eller specielt i et træhus, det sidste ville vel nærmest være blasfemi, og selvom jeg mener nogle plasticvinduer åbenbart er perfekte, Carsten, bør du nok tænke på en senere salgsituation. En der køber et træhus, er ofte ret bevidst om kunststoffer, så det vil give salgsprisen et klart minus uanset plastic'kens gode egenskab! Jeg ville ikke investere i den til netop et træhus.

Hvad med at bruge ædeltræ, der ikke behøver behandling andet end hvert 10. år. Vi er så heldige, at det træ der er brugt til vores vinduer er så hårdt, at det næsten ikke gider slupre træbeskyttelse i sig, så det har kun fået en gang (hvor jeg forsøgte) på 20 år, og det er fortsat en fryd for øjet.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Jeg har nylig isat vinduer i vores parcel hus Primo plastic vinduer, der er 15 års garanti, de er i flot smal udførelse som træ, og påskruet en ramme af rustfrit metal og låsemekanismen er messing, dyrere end andre plastprodukter, men absolut bedrere
Plastikvinduer skal vel også beskyttes for solens UV-stråler, ligesom alt andet.
Jeg har set plastvinduer der gik fra i samlingerne og helt nedbrudt/krakeleret i overfladen.

Hilsen Svende
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også