Hulmursisolering

Jeg har et hus fra 1920. Den er ikke hulmursisoleret, men det vil vi gerne have da vi har fået lavet et energimærke som har antydet at der vil være store besparelser for os.

Nu kommer dilemmaet så. Hvad er bedst at isolere med og hvorfor?

Gerne flere bud, da jeg er i vildrede.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Michael !
Jeg har selv haft en masse overvejelser mht. hulmursisolering - hvilke materialer osv. Valget endte på papiruld og efterfølgende har jeg også fået isoleret gulvene og loftet med samme materiale, også med stor tilfredshed.biggrin

(citat fra http://www.papiruld.dk)
"IfølgeVIF-VarmeIsoleringsForeningen,vedr. Isolering/løsfyldsprodukter er Papiruld det bedste isolerende løsfyldsprodukt på det Danske markede. Papiruld har en deklareret Lambda værdi / isoleringsevne på: 41 Dvs. 7,5 % bedre end Lambda værdien / isoleringsevnen på Mineraluld. Obs. Papirulden er en hul fiber, dvs. At den også isolere i sig selv...modsat eksempelvis Mineraluld som består af massive fiber.
Den helt store fordel er at med Papirulden kan opnå at få sin isolering i én hel flade dvs. i et stykke uden en eneste samling. Kort og godt: Glem alt om afskæring spild, tilpasnings problemer eller svind….Papiruld former sig perfekt til omgivelserne.
Papiruld er meget fugt transportrende (hygroskopisk) og netop derfor kan man med Papiruld ofte bygge uden brug af plast dampspærre. Det betyder i praksis at både bolig og konstruktioner kan ånde."

Mvh. Tjuhejsa

"Alle mennesker lever. En del har lært at lære. Kun få ved, at man lærer af livet ved at leve."

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis