Citat fra koldborg
Hvad skal man se efter når man køber en MZ'er, 250 - har de nogle svagheder? Og hvad koster de? Og er der eventuelt nogle der kender nogle, der kender nogle, der vil af med én?
Mvh Koldborg
Hej Koldborg.
Jeg ville mene at det bedste sted ville være at hendvende sig i MZ klubben, jeg ved at der er et af medlemmerne der netop lige nu har en ret pæn MZ 250 cc. til salg.
På spørgsmålet om hvad du må give for en MZ, det kan være lidt svært at svare på, for du kan være heldig at købe en indregistreret MZ for 500,00 Kr. den vil så nok trænge til en kærlig hånd.
Men ellers sælges de til omkring 2500 - 5000,00 Kr. for de ældre modeller, d.v.s. dem der er mere end 15 år gamle næsten alle efter 1995 ligger oppe på omkring 10.000,00 Kr.
Jeg købte en sidevogns maskine sidste år for 15.000,00 Kr. hvilket er en meget rimelig pris, men jeg ved at vores kasser i klubben i maj måned i år købte en rigtig flot ældre sidevogns maskine for 3500,00 Kr.
Men prøv at søge på google efter MZ klub.dk så vil du helt sikkert lande det helt rette sted.
Men jeg vil lige advare dig om at det kan værer farligt at stifte bekendtskab med en MZ, man kan blive helt afhængig af den "osende" totakter der er så simpel opbygget så den vil kunne repareres med et stykke sejlgarn lidt ståltråd og en knibetang.
Og som vi der er medlemmer af klubben siger: jeg kører MZ fordi jeg har potens nok !
V.h Håndværkeren