Håbløs maxi puch..

Hey

jeg er rendt ind i et problem, som jeg håber i måske kan hjælpe mig med.

Jeg har købt mig en puch maxi med pedaler, og en smart 2 trins automat gearkasse. med stilbar strålespids. Den har kørt perfekt. startet hvergang uden problemer og i alt slags vejr.

Når jeg køre en tur på fek.s 3-5 km, er der ingen problemer. problemet opstår når jeg køre længere ture. Skal jeg fek.s ned og holde i et kryds dør den simpelthen, og den vil IKKE starte igen før en times tid efter.
Den får det benzin den skal ha, da den jo godt kan klare at stoppe ved et kryds på de små ture.

Der har været en masse kloge hoveder og kigge på den, de mener alt er korrekt på den. Jeg kan heller ikke selv se nogle problemer. og syntes det er meget underligt at den kun gør det når den er varm.

Den er også begyndt at dryppe olie, det er MEGET lidt, men det er KUN når den er varm.

Hvis der ikke er meget olie på, kan det så bevirke den ikke vil køre når den er varm ? her tænker jeg på, at metallet måske udvider sig i varmen, og at den ikke kan holde sig selv igang ved tomgang, pga disse udvidelser ?

Håber i kan hjælpe
tak !

:p
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

jeg havde en monza, der også døde på længere ture, men det var pludseligt, at den begyndte at hakke. Den blev også gået igennem fra ende til anden og tilbage igen, uden jeg umiddelbart kunne lokalisere noget.

Så fortalte en ældre herre mig, at næste gang den døde, skulle jeg prøve at løsne tankdækslet og høre om det gav et pst - hvilket det gjorde. Efter et nyt tankdæksel, hvor luften åbenbart bedre kunne komme til, kørte den som en drøm, og gik aldrig i stå.

Ved ikke om det kan hjælpe

Mvh
Lars
Citat fra inter

Hey

jeg er rendt ind i et problem, som jeg håber i måske kan hjælpe mig med.

Jeg har købt mig en puch maxi med pedaler, og en smart 2 trins automat gearkasse. med stilbar strålespids. Den har kørt perfekt. startet hvergang uden problemer og i alt slags vejr.

Når jeg køre en tur på fek.s 3-5 km, er der ingen problemer. problemet opstår når jeg køre længere ture. Skal jeg fek.s ned og holde i et kryds dør den simpelthen, og den vil IKKE starte igen før en times tid efter.
Den får det benzin den skal ha, da den jo godt kan klare at stoppe ved et kryds på de små ture.

Der har været en masse kloge hoveder og kigge på den, de mener alt er korrekt på den. Jeg kan heller ikke selv se nogle problemer. og syntes det er meget underligt at den kun gør det når den er varm.

Den er også begyndt at dryppe olie, det er MEGET lidt, men det er KUN når den er varm.

Hvis der ikke er meget olie på, kan det så bevirke den ikke vil køre når den er varm ? her tænker jeg på, at metallet måske udvider sig i varmen, og at den ikke kan holde sig selv igang ved tomgang, pga disse udvidelser ?

Håber i kan hjælpe
tak !

:p


Hej..
Prøv at se om du har tændning på når den driller.. Hvis ikke, kan det lyde som om det er en god ide at skifte kondensatoren..
Mvh Jan J
Hej Inter.

Du har jo fået nogle fejlmugligheder. Her er en til.

Prøv og tjeck om der er tænding på dyret når den går i stå. Det kan være en kortslutning eller afbrydelse i tændspolen, dog kun når motoren og dermed tændspolen er varm.

Olien der drypper kommer formodentelig fra gearkassen. Det burde ikke betyde noget så lang tid der er olie nok på. Er der for lidt på vil du sikkert ødelægge lejerne, koblingen og simmerringen ind til krumtaphuset. Prøv at lokaliserer hvor olien eksakt kommer fra og få den tætnet. Motorrens og vand vil gøre underværker her.

Mvh. Leif.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis