Navn på Liguster

Vil gerne ha forlænget min liguster hæk, men er lidt tabt bag en vogn ang. navnet på den eksisterende liguster. Håber der er nogen som kan hjælpe.


[ATTACH]5211[/ATTACH]

[ATTACH]5212[/ATTACH]

Mvh. Jesper
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Angel-blast.

Hvad det er for en type liguster kan jeg ikke hjælpe dig med men det er utroligt nemt at få stiklinger af liguster til at vokse, noget i retning af pil.

Mvh. Leif.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Leif
Tak for svaret, ja jeg har hørt om at det er muligt, men skal bruge liguster til 40 meter, så havde satset på at købe dem i en længde af 80 cm el hva man nu kan få dem i. Ved stiklinger skal jeg jo bruge utrolig mange, og så har de jo ik helt den højde jeg havde satset på. Men tak for svaret, skal tage det op til overvejelse.

Søger stadig svar på navnet på ligusteren, hvis nogen sku kunne kende den.

Mvh. Jesper
Hej igen.

Tja, det vil jo sikkert tage et par år mere, at få de nye 40 meter op i højde. Du er så til gengæld sikker på at ramme rigtigt, du forstår.

Prøv at tage et par grene med ud i et par eller tre planteskoler og hør hvad de mener.

Good luck.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej igen Leif
Ja det var jo en ide. vil prøve at gøre det.
Tak for hjælpen.

Mvh. Jesper
Efter lidt overvejelse blir mit projekt vist stiklinger. Men hvordan laver man stiklinger til / af liguster, er ny på dette område.

Mvh. Jesper
Annonce
Hej igen Angel Blast.

Den nemmeste måde er at stikke små grenstykker (nyeste topskud) i jorden. Denne metode er dog bedst at gøre sent efterår når jorden er godt våd eller tidligt forår så snart frosten er gået af jorden. Hvis du vil prøve at formerer nu, kan du bore 4-5 huller i bunden af en (flere) billige spande. Fylde dem med jord sætte grenene heri. Mæt jorden med vand og træk en indkøbspose over spanden. Posen skal overvejende være hvid, Kvicklys er udemærket. Spandene lader du bare stå udenfor, gerne i skygge. Husk lige at vande dem en gang i ugen. Når derer gået en måned eller to skulle de gerne have slået rødder og poserne fjernes. De udplantes så til foråret på et midlertidigt sted eller det blivende (hvor hækken skal ståwink. Husk, det er bedst og lave for mange da det ikke nødvendigvis er alle der slår rødder.

Det er utroligt hvad det er lykkes mig at formere på denne måde, også noget andre siger ikke kan lade sig gøre.

Du kan eventuelt gå ind på siden havenyt.dk og søge på stikling eller formering

Håber dette kan hjælpe dig ellers spørger du da bare igen.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ingen der kan genkende bladene på min liguster ?? Nu er det jo snart tid til at få bestilt og plantet hækken...

Mvh. Jesper
Citat fra bettevibsen

Tjaa, den ligner vores, men er den stedsegrøn? confused


Øh nu siger du stedsegrøn. er sku lidt grøn på dette område. forklar venligst.confused

Mvh. Jesper
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis