MC med diesel motor ?

Er der blandt jer her på "kanalen" kendskab til MC'ere med diesel motor, og om hvordan sådan en diesel motor er at bruge på en MC ?

Thomas
Er der blandt jer her på "kanalen" kendskab til MC... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra helja

Hej Jørgen.. Havde ikke set efter... sorry
Til gengæld en link der kan "tåles" at se 2 gange Mvh jan J

Du er "lovlig" undskyldt, jeg havde jo kamufleret linket med en omgang kortlink (http://kortlink.dk/2v6c), iøvrigt en fantastisk måde at få selve meget lange links læsbare... Det burde være standart alle steder - slut med kryptiske links rolleyes

Thomas
Citat fra njord

Grunden til den ringe udbredelse af dieselcykler er vel en kombination af at der ikke findes ret mange højtydende små diesel motorer og det at de vejer relativt meget. De fleste små diesel motorer er jo motorer beregnet for entrepenør maskiner og der er her nok tænkt meget mere på den dårlige forhold de udsættes for og langt mindre på dere vægt. Mere på holdbarhed end høj ydelse.

Det kunne være super spændende hvis diesel MC'ere kunne få samme skub som Audi nu har gjordt det med deres Le Man racer, nu er det jo bevist at diesel også kan bruges til race... 1100 Nm taler vist sit eget sprog i en racer-bil...

Citat fra njord

Men hvorfor ikke importere en... den gamle russer, nu med diesel, bør kunne importeres og indregistrere også her i DK.

Jeg er ikke så meget til sådan en russer, så hellere den der grønne combat cykel, men om det overhovedet er muligt at få fat i sådan skal være usagt. Jeg ved ikke om US army holder "udsalg" over brugt materiel.

Citat fra njord

Hvem bliver den første i DK???

Hvis prisen er rigtig (her snakker vi primært hvad afgiften bliver), så var jeg da klar til at stille mig blandt de første i køen wink

En af mine kollegaer har netop solgt sin MC, og er meget interesseret i at anskaffe sig en diesel MC, så han er helt med på ideén. Han er i forvejen diesel-mand da han har en Audi 1.9 TDI.

Så hvis der er en som falder over en salgs/exportside med diesel MC'ere, så "råb højt" smile

Thomas
Nu er problemet jo at hvis der er noget der er godt for miljøet, så skal det brandbeskattes, enorme afgifter o.s.v.
Bare tænk på at hvis der ikke var den høje afgift på eks. motorcykler ville de kunne sælges til en femtedel af det de koster i Danmark.
Jeg kører på en MZ 251 ETZ der fra ny koster lige omkring 26.000,00 Kr.i DK uden afgift ville den reelt kun koste 6.500,00 Kr.
Men jeg ville også gerne have en diesel mc hvis de kom hertil.
Citat fra Macdonald

Se her: http://ing.dk/article/20060419/WEBLOG05/60419003 mvh Macdonald - der kører HD!

Fy da for føj for en MC-motor, det kan man kalde bundtræk som vil noget

74 kW (100 hk) ved 4200 omdrejninger pr. minut. Moment: 202 Nm ved 2600 omdrejninger pr. minut.

Men prisen...uha uha...

Thomas
Annonce
Med den brandbeskatning på motorcykler....
Der nævnes i ovenstående at 1/5 af prisen er for selve cyklen resten er afgifter ( formodentlig også moms )

Hvad med de små billige kinesercykler... De kan fåes fra 10 - 12.000 og op.

En til fx 12.000 skulle så koste ca. 2.500,- Herfra trækkes et beløb til transport, noget til fortjenste... Ja så burde den jo kunne købes til under 1.000,- i Kina... Så på ferie turen til Kina må det nærmest være billigere end at køre i taxa. Altså at købe en sådan maskine, bruge den i en uge eller to og forære den til dørmanden på hotelletrolleyes Den er jo ikke til at få plads til i kufferten......

Men ja vi har høje afgifter i DK på biler og MC'ere... Og store afgifter på bådforsikringer ( 1/1000 af kaskosummen hvert år, den enste tilbageværende del af kartoffelkuren )

MVH Njord
12000 grunden til de koster 12000 er at bagatelgrensen for importafgift på mc 12500 kr eller deromkring ofte er der også noget "leveringsafgift" eller lign. på.

Dr_Lyn
der findes en model honda goldwing, bygget i USA med en 2,2 liter diesel

 

Harley Davidson laver også en Amerikaner model med Diesel.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis