"summen" fra nogle træer

Når min kone og jeg sidder i haven om aftenen kommer der en form for summen i haven. Det lyder som om at der er en kæmpe stor sværm et stykke væk fra os. Men det viser sig at komme fra enten et fyr træ som vi har stående eller fra nogle gran træer ved siden af.
Det er lidt ubehageligt at høre når man ikke ved hvad det er. confused
Vi bor ved siden af en vej, og lyden høres kun når der ikke er biler der overdøver lyden.
Er der nogen der har en idé om hvad dette kan være?

VH Agnar
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det mærkelige er, at vi netop her til aften har siddet ude på terassen og oplevet nøjagtig det samme. Det lød som 4 millioner rasende hvepse et sted i nærheden - og det virkede, som om det kom ovre fra et område, hvor der er høje grantræer.

Nej, vi havde heller ingen idé om, hvad det var - vi har ingen højspændingsledninger i nærheden - men sagen må vist undersøges nærmere, hvis det kommer igen. Det begyndte ved 21:30-tiden og blev ved et par timer. Har nogen opfundet en hvepsedrevet plænevander, som nu bliver sendt ud i hobetal fra Bauhaus - eller hvad foregår der??
Det er nemlig samme tidspunkt her også, om aftenen i et par timer, men så ikke mere.
Hej alle.

Det er højst sansynligt nogle insekter der sværmer et sted oppe i trækronen, hvilken art tør jeg ikke gætte på.

Da jeg her til aften gik og studsede i mit læhegn med en motorhækkeklipper, begyndte det også at summe en 4-5 meter oppe i en ahorn. Fandt ikke ud af arten men kunne se dem sværme. Det holdt nu hurtigt op igen.

Pling, kunne der ikke være et hvepsebo, vildt bistade eller humlebibo et sted i jeres træer. Hvis der er for varmt i deres bo vil de højst sansynligt sidde og baske med vingerne for at køle det ned. Måske er det det i har hørt ?

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det med hvepsene var kun til at beskrive lyden. Den er alt for høj til rent faktisk at kunne VÆRE fra insekter - den kan høres i hele området. Mine foreløbige undersøgelser tyder på, at der er tale om et vandingsanlæg af en art - vil forhøre mig yderligere i morgen og forhåbentlig få opklaret sagen én gang for alle. cool
Den med vandingsanlægget ser ikke ud til at holde - der er intet spor af det. Min nabos datter siger, at hun har hørt en lyd magen til i Australien - det var en koloni af flagermus. Der er ganske rigtigt flagermus at se om natten, men der må skulle rigtig mange til for at larme så meget. Er der nogen, der har forstand på flagermus og deres eventuelle evne til at lyde som en hvepsesværm??
Lyden kommer i øvrigt stadig hver aften, men den er aftaget i styrke og varer kun en halv times tid.
Motorproblemer
Det larmede så meget i bilen, at parret troede noget var forfærdeligt galt med motoren. Det viste sig at være en udefra kommende genstand
Maiken Kolby - 10:59 - 26. jul. 2006
Mandag eftermiddag fik en norsk mekaniker en noget speciel opgave. Et fortvivlet par ringede fra Hove Camping i Arendal. I over et døgn havde deres bil været hjemsøgt af en generende lyd, og parret var bange for, at noget var alvorligt galt med deres Toyota Hiace. Det skriver VG.
Bilmekanikeren vidste med det samme, at lyden ikke havde noget med bilen at gøre. Jagten på støjen førte ham mellem sæderne til skillevæggen ved bilens bagagerum. Der fandt han en vibrerende dildo.
- Parret blev lidt lange i ansigtet, da de så, hvor lyden kom fra, men det virkede som om, de kendte sammenhængen, siger mekanikeren, der ikke havde hjerte til at tage mere end 50 kroner for arbejdet.

ny_top.gif
Foto er bortcencureret. Kan ses på www.eb.dk
Det var sådan en, der skabte mislyden. (Foto: Ole Steen)
ny_bottom.gif
trans.gif
[URL="http://adserver.adtech.de/adlink|3.0|323||ADTECH;loc=300;grp=213637"]adserv|3.0|323||ADTECH;loc=300;grp=213637[/URL]Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis