Opbygning af hjemmeside??

Hej med jer.

Nu har jeg købt mig en net adresse, et site eller havd vi nu skal kalde det..
Men jeg mangler lige lidt program at lave indholdet ned...

Har du nogen erfaringer med forskellige brugervenlige programmer i den billige ende af skalaen.
Ja så hører jeg gerne mere og vil også gerne se eksempler på hvad der er frembragt.

MVH Njord
Hej med jer. Nu har jeg købt mig en net adresse... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har sendt dig en privat besked...


Med venlig hilsen


@nn
hej,

Jeg har lavet min egen -

www.eucars.dk

i Frontpage som er en del af XP pro pakken.
Men som der bliver sagt - det er vigtigt med godt billedbehandlingsprogram - jeg bruger Adope Photo Shop 7,0 som bla. har en kanon funktion der gør at man kan "gemme billeder for web", hvilket minimerer størrelsen af det pågældende billede. Kan varmt anbefales.

Mvh
Niels

Vangsoe
Hvordan går det med opstart af hjemmeside... ???


Med venlig hilsen


@nn
Vejret er jo godt...

Så det ligger helt stille. Men jeg har spottet et relativt kort kursus på et lokal kursuscenter her engang i efteråret... Så mon kke det var et godt sted at møde op...

MVH Njord
Annonce
Hej Vangsoe,

Jeg kender ikke mulighederne i Adobe Photo Shop 7.0, men den beskrevne funktion finder du også i MS office Picture Manager. Og jeg giver dig ret i at det er en funktion der er rar at have ved opbygning af Web sider med billeder.

Jeg tror nok at MS Office Picture Manager er en del af MS Frontpage.

Mvh Luffe.
Hej Njord
Jeg bruger selv et meget meget billigt program. Det er et dansk-udviklet CMS-system, hvor alt du har brug for ligger hos på dit site. Dvs. du har ikke brug for programmer ud over et Ftp- og billedbehandlingsprogram (fx Filezilla og Photofiltre som begge er gratis). Det er i hvert fald hvad jeg bruger.
CMS-systemet finder du på følgende adresse: www.cmsimple.dk, hvor du ligeledes i forummet kan finde en afdeling på dansk. Jeg har på fornemmelsen at CMSimple er meget udbredt i Tyskland, men der findes masser af sider der er opbygget med CMSimple. du kan så vidt jeg husker finde frem til dem vha. ovenstående web-side.
Der er udgivet en lille bog af Britt Malka om CMSimple på Libris til ca. kr 60,-.
Programmet kan hvad jeg har brug for. Dets enkelhed medfører i mine øjne at fokus kommer på indhold fremfor fancy layout. Intet galt i et lækkert layout med features, der i bedste fald er overflødige og i værste fald spild af tid.
Jeg kunne da også godt tænke mig et joomla-baseret (CMS-system fra www.joomla.org) el.lign., men det er for omfangrigt for almindelige dødelige med små børn at sætte sig ind i. Hvis vi da vil se vores børn :-)

Mvh Allan
Hey, vil starte med at sige jeg er en klovn til selve opsætningen af hjemmesiden mht. til design, men det lykkededes gerne for mit til slut. Da jeg startede med at lave hjemmesider brugte jeg EditPlus2 og Dreamweaver og en masse guides fundet på http://www.html.dk og www.w3schools.com (W3Schools er på engelsk) og så gik jeg ellers bare igang med at lege med det - Vil ik forslå dig som nogle andre at hente et CMS/Færdigt system da man ikke lære noget a disse løsninger og det kræver lidt erfaring at sætte det op hvis man overhovedet intet kender til PHP/MySQL.
Jeg faldt tilfældigt over indlægget her og vil da gerne lige dele en side jeg selv har haft god erfaring med. På www.Opbygning.dk kan man finde gratis tips og informationer om at kode en hjemmeside. Der er fif til tekster, billeder, videoer, linkbuilding, SEO, sociale medier, overskrifter og mange andre emner. - Håber det kan hjælpe jer godt på vej!
Prøv at læs om wordpress, det er et gratis open source program hvor man med meget sparsommelige kode skills, kan bygge rimelige flotte hjemmesider ;-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis