Trådløs mulighed? Højttalere / TV

Jeg er lige flyttet i ny lejlighed og der er nu blevet længere mellem min PC og anlæg. (har mit musik + film på min pc).
Hvad er mulighederne for trådløs overførsel af billeder og lyd?

Og hvad hvis jeg nu vil til at trække ledninger? Hvor købes de billigst?
Det drejer sig om et optisk- samt et S-VHS-kabel. Længde ca 10-15 mtr.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Edit. Link slettet da jeg selv har interesser i det.

Med venlig hilsen
FlemmingB

Du kan købe trådløse sender/modtagere til audio/video. Men de sender video som composite, audiio i stereo, og du skal ikke være alt for kræsen med kvaliteten - især ikke, hvis afstanden er stor - og du skal ikke sætte popcorn i mikroovnen, mens du ser film, for den "scrambler" signalet yderst effektivtsmile

Med kabel kan du jo enten vælge nogle dyre og besværlige coax + optiske kabler, eller du kan kigge på såkaldte baluns, der gør det muligt at sende i god kvalitet gennem netværkskabel. Et godt bud kunne være www.kat5.tv - du kan godt få et sæt til s-video + spdif (men selvfølgelig ikke optisk).
hej

jeg har selv et sv video kabel over til mit tv og et alm lydkabel over og det virker fint nok er self ikke den bedste udsende.

det sv video kabel jeg har købt er dobbelt skærmet og er på 20 m fordi jeg har kørt det over loftet

så det kan lade sig gørersmile
Du kan også bruge en Kiss..
Der kræver dte bare et netværkskabel til den fra din computer, men så kan du se alle film fra din comp. alt musik, alle billeder.
den understøtter mange formater og undertekster og er virkelig en kanon maskine.. Kender flere der har den og kan ihvertfald klart anbefales hvis det skal være godt og nemt!
Jeg har lige læst en anmeldelse af netværksafspillere i High Fidelity nr. 6. Det er stadig godt nok kun overførsel af lyd. Men resultaterne af testen må nærmest sende chokbølger gennem den etablerede hi fi-branche. De sammenligner direkte en Squeezebox til ca. 2.500 med en Mark Levinson CD-afspiller, der vel er i 70-100.000 kr.'s klassen - og konstaterer, at ML'en i længden vil være trættende at høre på i forhold til boxen :shock:

Der sker ting og sager i hi fi-verdenen de næste par år, det er helt sikkert. Læs den test - det er tankevækkende.

Med venlig hilsen
FlemmingB

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis