Sol og Sommer

Tænk på alle de stakler der i dyre domme har købt Charter rejser til de "varme lande" de kunne have fået det hele ganske gratis og i rigelige mængder herhjemme ?

A_Puha hvor er det varmt, største fordel Græsplænen skal ikke slås ( har 1600 m2 )

V.h Håndværkeren biggrin
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jep - og vasketøjet tørrer hurtigt, når vi nu skal blive i den positive tone ;-)
Citat fra Zephirine

Nåh ja forresten Den Iberiske Skovsnegl tørrer også

Hej Zep.biggrin
Nå har i også den der ovre, her hvor jeg bor er de heldigvis ikke nået ud endnu, eller også er det fordi jeg er omgivet af kornmarker hvor bønderne sprøjter !

V.h Håndværkeren smile
Citat fra Håndværkeren

Hej Zep.biggrin
Nå har i også den der ovre, her hvor jeg bor er de heldigvis ikke nået ud endnu, eller også er det fordi jeg er omgivet af kornmarker hvor bønderne sprøjter !

V.h Håndværkeren smile

Jep jeg har efterhånden i nogle år forsøgt mig med et mindretalsdiktatur i haven - men det er nogle stædige rebeller... Også selvom jeg bor omgivet marker. Men tørke, det kan de ikke lide cool
Har du prøvet at lægge en stibe vejsalt i skellet rundt om din have, der skal godt nok en del til for det skal være en stribe der er mindst 2 cm. tyk, og den skal holdes vedlige, til gengæld har du nul snegle i hele haven.

Håndværkeren
Nej det har jeg ikke. Kender godt til tankegangen, men bryder mig ikke om den - og det er jeg også svært bange for, at mine planter og miljøet heller ikke gør.

Men medmindre fætter Pind er blevet træt af menuen, så er der tyndt med snegle for tiden, for han var godt nok sulten forleden. Dagen efter, at vi kom hjem fra ferie, havde han snuden dybt i madrester til kattene og jeg kunne komme på ½ meters afstand af ham, uden at han fortrak... Det var tæt på, at han spiste af hånden, da skålen var tom. Så jeg er rimelig fortrøstningsfuld lige nu og skal ligefrem lede grundigt for at finde en snegl selv efter, at solen er gået ned...

Jeg benytter mig af Ferramol, men i fugtige forår/somre er det selvfølgelig svært at følge med. Jeg tror dog på, at naturen måske engang selv finder en løsning på problemet... (håbe kan man jo altid )

Så selvom jeg ikke er til denne tørke, så er jeg nu alligevel glad for dens virkning på sneglebestanden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis