Trådløs switch

Hej

Jeg har nu i en del år haft Cybercity(CC) adsl og har længe overvejet at gøre mit netværk/internet trådløs.

Hvis jeg vil skifte til en trådløs router hos CC koster det 199,- kr. + månedlig leje på ca. 50,- kr., hvilket jeg ikke har den store lyst til at ofte hvis man kan gøre det ved en engangsimverstering i en trådløs switch + nogle netkort.

Jeg har pt. 3 computere i husstanden og i dag er de forbundet i et netværk via en switch som også er forbundet til en cisco router fra CC.

Der findes utallige trådløse router med indbygget switch i diverse ebdbutikker, men jeg er meget betænkelig ved at skulle sætte en anden router på efter den fra CC, det er jo den der tildeler adresserne til mine computere og det vil nok kræve noget opsætning i at få det til at virke igennem 2 routere.

Derfor vil jeg høre om nogle er bekendt med nogle trådløse switch i en rimelig prisklasse, mærke og hvor man kan finde dem (evt. på nettet).

på forhånd tak
kim-s
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har Amitech Homeplug Turbo85 Mbps. Det fungerer igennem husets el-system, koster en lille tusse, og er nemt og hurtigt at bruge.
Tidligere havde jeg "alm. trådløs opkobling", men da vi har betondæk som etage adskillese virkede det ikke.

Mvh.
bodker

Der er ikke noget problem i at sætte en trådløs router op på indersiden af din ADSL router.

Den største ulempe ved de trådløse routere man kan købe i diverse butikker er, at de medfølgende trådløse netkort og deres drivere er noget skrammel. Jeg har prøvet en del af disse - TOPCOM, Planet Network, Lancom og hvad pokker de nu ellers hedder, som sælges i pakker i niveauet 6-800 kroner. Mage til ustabile forbindelser skal man lede længe efter.

Køb et 3COM eller alternativt et D-Link access point - find det store udvalg på edbpriser.dk - og køb netkort i samme kvalitet (3COM, Intel, D-Link). Det er lidt dyrere end fristende tilbud her og der, men det andet skrammel bliver du næppe glad for.

/Jan
Hej

Kan varmt anbefale produkter fra linksys

mvh Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis