Honda CBR 600

Hej med jer..

jeg har en Honda CBR 600, som ikke kan gå i tomgang, den kan kun når den får fuld chokker, hvad kan der være galt??confused
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Thomas_Sørensen

Hej med jer..

jeg har en Honda CBR 600, som ikke kan gå i tomgang, den kan kun når den får fuld chokker, hvad kan der være galt??confused

Nogle karburatorer og dysser der i meget alhvorlig grad trænger til at blive renset, og et nyt luft filter skulle kunne løse problemet.

V.h Håndværkeren
Citat fra Thomas_Sørensen

mange tak for det svar, snakkede med en som sagde det også kunne være mine tændrør, som skulle skiftes, kan det have noget på sig?? confused

Jeg vil ikke udelukke det, men tændrørene har ikke noget med motorens mangel på brændstof, og det er tydligt tegnet når du er nødt til at køre med choker i tomgang, så får den for mager en blandning p.g.a. skidt i kaburator og i dysserne i kaburatoren. Det kan selvfølgelig også være din tomgangs skrue der står forkert, men rens nu lige før du stiller på noget.
Hvornår har du sidst skiftet luft filter, det er noget der gøres hvert år ved sæsonstart for dem der kun er "Søndags Bikere" Vi andre der kører hele året skifter som regel sidst på sommeren, da det er de støvede landeveje der sviner filteret til.

V.h Håndværkeren smile
mange tak for det, lige et sidste spg.. min tomgangsskrue er kommet ud ved alt det roderi, hvordan kommer den lettest i, kan ikke se hvor den skal skrues op henne, et billed af kaburatoren eller noget?? på forhånd mange takwink
Citat fra Thomas_Sørensen

mange tak for det, lige et sidste spg.. min tomgangsskrue er kommet ud ved alt det roderi, hvordan kommer den lettest i, kan ikke se hvor den skal skrues op henne, et billed af kaburatoren eller noget?? på forhånd mange takwink


Hej Thomas.
Der bliver jeg dig svar skyldig, for jeg ved det ikke.
Jeg har haft en CX 500 men pillede aldrig ved kaburatorene, da de skal være meget syncrone i indstillingen for at motoren går optimalt.
Så der må du nok spørge en mc forhandler.
Og jeg kører ikke på "Riskoger" mere, men er gået over til noget der er væsentligt mere enkelt opbygget mere driftsikkert og mere økonomisk i reservedele.
Jeg kører MZ med stor fornøjelse, der er et eller andet ved den gamle konstruktion som er facinerende. Jeg startede min mc kariærer med en MZ TS 150. fik en større MZ 301 ETZ Touring model, som jeg havde i mange år faktisk lige til jeg fyldte 50 år.
Så syntes jeg ligesom at jeg var blevet gammel nok til at prøve kræfter med en Honda CX 500, det var da en god maskine, tag endelig ikke fejl af det, men jeg savnede den enkelte totakter som jeg nærmest kunne samle i søvne.
Og jeg kunne ikke vænne mig af med at give den noget rulle op ad bakkerne som en MZ skal have det og slække af når det gik ned af igen, og det skal man altså ikke på så moment stærk maskine som CX-erren er.
Nu har jeg en MZ ETZ 251 der er honet op til 310 cc. så den kan også rykke men med en sidevogn er det godt at have lidt extra kræfter, topfaten er dog kun 100 Kmt. og det er rigeligt til mig.

V.h Håndværkeren smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis