Forøge tilbagerykning på føresæde

I mindre biler (model ikke afgørende), kan det være svært for langbenede at komme til at sidde ordenligt. Mit spørgsmål går på om der findes nogle måder for at øge længden af glideskinnen, og/eller at flytte glideskinnen tilbage - og om man i det hele taget må lave sådanne ændringer i en bil ?

Thomas
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Sputnik

I mindre biler (model ikke afgørende), kan det være svært for langbenede at komme til at sidde ordenligt. Mit spørgsmål går på om der findes nogle måder for at øge længden af glideskinnen, og/eller at flytte glideskinnen tilbage - og om man i det hele taget må lave sådanne ændringer i en bil ?

Nå ! Har du også det problem ?
Du må så vidt jeg ved sidde på en Ølkasse i din bil, så flyt du bare befæstningen længere bag ud, hvis du da ikke er lang nok til helt at smide forsædet ud og sidde på bagsædet.
Dit sæde er jo ikke med som en bærende konstruktion af selve bilen og det påvirker heller ikke styretøj eller bremser, så gå du blot igang.
( Du må endda køre uden døre i bilen)

V.h Håndværkeren smile
Hej sputnik.

I min pure ungdom, havde jeg også det problem i en (dengang) gammel lastbil. Klarede det ved at lægge nogle stykker lægter mellem skinnerne og bunden af "hytten" hvilket hævede føresædet med 6 cm. Det blev synet uden problemer 4 gange. Problemet i en "bette" personbil er jo nok, at lofthøjden mangler til at lave det nummer. Under alle omstændigheder skal føresædet være fastgjort forsvarligt.

Mvh. Leif.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Citat fra Håndværkeren

Nå ! Har du også det problem ?
Du må så vidt jeg ved sidde på en Ølkasse i din bil, så flyt du bare befæstningen længere bag ud, hvis du da ikke er lang nok til helt at smide forsædet ud og sidde på bagsædet.
Dit sæde er jo ikke med som en bærende konstruktion af selve bilen og det påvirker heller ikke styretøj eller bremser, så gå du blot igang.
( Du må endda køre uden døre i bilen) smile

Tak for svar til jer begge, jeg kommer lige til at tænke på filmen "Politiskolen" (nr. ?) hvor ham den sorte fyr river forsæddet ud af en lille Japansk bil og sætter sig på bagsæddet - så lange ben (og arme!) har jeg dog ikke... smile

Problemet med at flytte glideskinnen er at i mange (alle nyere ?) biler er bunden jo presset op i en profil der hvor glideskinnen er skruet fast, og så vil det f.eks. kræve at man ligger et gennemgående stykke metal (vinkel eller U-profil) over de to punkter, og flytter glideskinnen tilbage på disse, og skruer skinnen fast igen, men så vil sæddet næsten ikke kunne udgåes at komme højere op, og det er ikke nogen fordel for en person med både lange ben og en lang krop...

Eller er der et bedre forslag ?

Thomas
Jeps ! men den koster .....
Køb dig en større bil.
Citat fra Håndværkeren

Jeps ! men den koster ..... Køb dig en større bil.

Høhø... rolleyesrolleyesrolleyes

Det var et dyrt råd wink

Thomas
Hej med jer..

Jeg tror da at de forskellige special sæder til ræs osv ( fåes sikkert også hos Thansen ) monteres på specielle skinner. Det er jo ikke alle skinner der passer sammen.. Så der må nok her kunne findes noget beslag eller ideer omkring befæstigelsen af selve skinnen...

Bare en ide...

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis