Husmår og Hvepsebo

Hej, Jeg er i den uheldige situation at jeg har et hvepsebo i mit stråtag, jeg kan se hvor de flyver ind men jeg kan ikke se selve boet. Hvordan dælen kommer jeg af med det?

Ligeledes har jeg en husmår tror jeg, jeg har fundet et hul i mit stråtag, men jeg har dog ikke rigtigt "hørt" noget til den. Hvordan får jeg nemmest bugt med sådan en? eller i det hele taget fundet ud af om der er en?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedr husmåren : stil en radio op på loftet eller skunk der larmer ,stil den på en frekvens der ikke er noget på så det kun er støj i nogle dage så skal den nok flytte .


vedr bierne hvis du kan se boet så findes der noget gift man kan sprøjte boet med sp dør det ,hvad det hedder ved jeg ikke men vi har prøvet det og det er meget effektiv .Det er meget vigtig du sprøjter boet om aftenen ved 9-10 tiden når alle hvepse er inde ,du vil bemærke hvis du fysisk kan se boet hvor de er så er der nogen hvepse uden for hullet det er såkalte vagter dem sprøjter man først og så ind i hullet .
http://www.chrisal.dk

god hjemmeside til den slags.

Citat :

De sikreste tegn på at man har husmår, er larm på loftet i de tidlige morgentimer samt sent om aftenen - ofte som kradsen og løbende skridt. De mest synlige tegn er iturevet isolering, fuglekadavere, kirsebærsten samt snoede ekskrementer på ca. 8-10 cm. Herudover vil man som husejer bemærke lav eller slet ingen fugleaktivitet i haven.
hej

jeg har lige dræbt et hvepsebo med gift det sad sådan at jeg kunne komme til at se det oppe i mit udhæng bag et gabende sternbræt.

jeg brugte noget gift jeg købte i AZ det hedder trinol 810 i sådan en lille forstøver start evnt med at sprøjt der hvor de flyver ind de kan overhovedet ikke tåle det men pas på de er sku arrige når der er noget der rammer boet.
Vedr: husmår.??
Prøv at lægge et æg derop.. måren elsker æg.. er det væk,er det mår.. hvis det bliver deroppe kan det være rotter. Mange tror de har husmår på loftet, men det er rotter, hvis du er i tvivl, få fat i en god rottefælde, stil den derop, de er nemme at fange med et par rosiner i fælden, så du kan blive sikker.. Ved ikke hvad der er bedst (?). Det vigtigste er at finde ud af hvad der er på besøg, så hurtig som mulig.
Held og lykke.
Mvh jan J
Vedr: Hvepsefjernelse. http:www.hvepsefjerner.dk
Som udgangspunkt vil jeg blot sige :

» Lad hvepsene være i fred, de er ikke vores fjender «
Hvis genen eller plagen imidlertid bliver for stor, kan de selvfølgelig fjernes.
Metoderne til at fjerne bier eller hvepse kan være
mangeartede. Men pas på dig selv og dine omgivelser.Hvepsestik er ikke at spøge med, men sammenholdt med div. gifte, benzin, bål og brand og alverdens »gode« metoder og husråd nok de mindst farlige. Men jeg vil dog anbefale at lade en kyndig og professionel forestå fjernelsen, de har udstyret og erfaringen. Se evt. : http://www.hvepsefjerner.dk
Plagen eller genen er som oftest størst når sommeren går på held og naturen ikke længere for hvepse har så mange fødekilder at tilbyde, men da er
tidspunket for hvepseboets ophør allerede ved at være nået og det går som oftest helt til grunde i løbet af sep/okt selvfølgelig lidt vejrafhængigt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis