udluftning af abs bremser

har en Nissan Primera fra 1996 som jeg har været til syn med. den skvæbremset og to bremserør tæret. det har jeg lavet men nu kan jeg ikke lufte den ud. når motoren er slukket er der god pedal på. men når jeg starter motoren og træder på pedalen synker den. jeg har nok lufte den ud 100 gange nu uden held. er der en som ved noget om det her
på forhånd tak
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu kender jeg ikke lige systemet på din bil, men nu er jeg selv mekaniker ved iveco, og på varevognene med abs bremser, der er vi simpelthen nødt til at have vores diagnosecomputer på hvori der ligger et program som åbner ventilerne helt, så bremsevæsken har en fri passage... Det tror jeg nu ikke er tilfældet ved din, da den er så gammel.. Du tror ikke det er din hovedcylinder der er gået sig en tur?
Citat fra Bagger

Nu kender jeg ikke lige systemet på din bil, men nu er jeg selv mekaniker ved iveco, og på varevognene med abs bremser, der er vi simpelthen nødt til at have vores diagnosecomputer på hvori der ligger et program som åbner ventilerne helt, så bremsevæsken har en fri passage... Det tror jeg nu ikke er tilfældet ved din, da den er så gammel.. Du tror ikke det er din hovedcylinder der er gået sig en tur?


har prøvet at skifte hovecylinder det er det samme problem
nu har jeg prøvet 3 Hovedcylinder og samme problem
hej
Enten er det forkert udluftning eller også får den luft fra forkert monteret bremsrør, efterse rørene og check om bremsecylinderne i baghjulene taber bremsvæske.

Hvordan udlufter du ??

Du kan tage en dunk bremsvæske, en tynd gummislange og en fastnøgle.
Det du gør er at du sætter plastik/gummislangen på aflufningsstudsen og putter den anden ende af slangen ned i dunken så den ikke kan suge luft pump så et par gange og check om der er bobler i slangen, når der så ikke er flere bobler lukker du for udluftningen og checker om der er nok bremsevæske i beholderen.
Så skulle den være udluftet korrekt, du kan måske fortælle os hvad det er for nogen rør der er blevet skiftet, går de til baghjulen eller forhjulene ??
Hvis d bremsepedalen stadig føles blød så får den luft ind et andet sted.

De lærde narre er de største
Når du køber dyrt, græder du kun en gang. Når du køber billigt, kommer du til at græde mange gange
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis