Sokkelsten til træterrasse (med billede)

Der er gået fisk i den. Min far og min svigerfar og jeg skal lave en træterrasse og nu er der tvivl om hvordan den skal konstrueres.
Vi regner med at bruge sokkelsten som sættes ned og der i sættes strøerne fast og så lægger vi trykimprægneret træ på toppen.

Jeg har kort prøvet at vise hvordan jeg havde tænkt mig at sætte sokkelstenene. Ser det helt galt ud? Er der alt for mange?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,
Hvis jeg antager at dine mål er meter-mål, vil jeg sige at der er for få.. Så kommer strøerne til at ligge med 1,5 meter i mellem, og jeg vil tro at chancen for at blive søsyg når man bevæger sig på den, er overhængende smile

Umiddelbart vil jeg sige en strø pr. 80-90 cm.. men hør lige i trælasten/byggemarkedet. Det har jo lidt med tykkelsen af brædderne at gøre også. Jeg mener at eks. de forskellige hårdttræs-typer, skal fastgøres pr. 60 cm.. men de er jo også væsentligt stærkere når de prøver at slå sig.

Men ellers ser det jo fint ud.. sokkelsten er jo udmærket (almindelige 50x50 eller 25x50 havefliser kan jo også bruges, og kan som regel hentes gratis brugt hist og her). Bare husk stampet sand/underlag under stenene.. og måske lidt tagpap/asfalt mellem sten/strøer, så der ikke trænger fugt op.

mvh
Søren
Jeg har lige lavet tilsvarende og min Tømer anbefalet mig og lave 60cm imellem hver bjælke 50*125 og lave understøtte for hver 2 meter på hver bjælke,
mit træterrasse gulv er lavet i trykimp. træ 32*125 og det er meget stabilt og gå på.

den er på 119m2

Jan Kristensen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis