Laser skæring... byg selv...

Hej,

Jeg har længe gået med planer om at bygge / designe min egen radiostyret bil, i skala 1/24, eldreven. (Hjul, motor m.m. køber jeg)

Jeg er ved at tegne "bundpladen" til bilen i et CAD kompatibel program, så min tegning vil være klar til skæremaskinen.

Materiale som jeg overvejer: acryl, carbon fiber eller aluminium plade (2mm)

Mine spørgsmål lyder:

-Er det dyrt at få skåret?

-Er der et sted hvor man som privat kan få skåret plader?

-Er der nogen som har erfaring med noget lignende?

Jeg betaler gerne prisen, hvis det bliver udført ordentligt smile

TAK

MVH
Mikael

DR/\KE
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa, nu har jeg ikke den store erfaring inden for dette emne. Men jeg kan se at du bor i 8000. Prøv at tage kontakt til "Huset". det ligger ved hovedbiblioteket. De har værksteder, som private kan komme ind og bruge. Man betaler et beskedent beløb for lån af maskiner

 

Christian

Du vilkunne få det lavet som privat person på alle fabrikker...
Overvej om det evt skal laves som vandskæring?

Et firma der ike er vildt billige men eksperter i små serier og laver OK arbejde er www.jpbc.dk i Rødkærsbro.

Jeg har brugt den en del til at lave tyndplader skæringer af prototyper i et tidligere job.

Kender du nogen der CNC fræser vil det være et alternativ.

MVH Njord
Hvis der er nogen der skal have laserskåret noget, så kan jeg ordne det der hvor jeg arbejder. Vi har 2 Laserskærere.....
Pris aftales individuelt, men laserskæring og vandskæring er noget dyrt noget at få lavet. Og en enkelt 2mm alu plade er nok lidt dyr at få lavet kun en af... Den første er altid den dyreste, de næste koster kun materiale og skæretid, ikke nogen form for mandetimer eller noget.

KM
Bor i 8900...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis