Dax-kopi (Jincheng 90)

Ventiljustering på 4 takt.

Jeg har købet en Dax-kopi (Jincheng 90) der nu ifølge servicehæftet skal have stillet ventilerne.

Hvordan gør man det ?

Jeg har bestilt søgeblad og ventilnøgle.

På forhånd tak.confused
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra dax90

Jeg har købet en Dax-kopi (Jincheng 90) der nu ifølge servicehæftet skal have stillet ventilerne.

Hvordan gør man det ?

På forhånd tak.confused

Der hvor du har købt "kræet" skal de justere ventilerne hvis du vil have at garantien stadig skal gælde.
Der må iøvrigt følge en reperations og vedligeholdelses bog med, i den kan du se hvordan din motor skal stå når du justere ventiler og hvor meget frigang den enkelte ventil skal have.

V.h Håndværkeren smile
Hvis den er magen til en DAX, sidder Stilleskruerne til vippetøjet under de 2 aluminiumspropper i topstykket

god jagt...

Med venlig hilsen

Fladder
Gad godt at få renoveret min gamle dax der har stået og samlet støv i jylland i over 12 år nu... :-//
Citat fra dax90

Hvordan gør man det ?

På forhånd tak.confused

Hejsa

du skal først finde ud af om de skal stillet ved varm eller kold moter..
dernæst skal du passe på ikke stille dem for stramt, så "brænder" de, at de "klapper" lidt sker der ikke noget ved. Det vigtigste er at de lukker.
Håber det hjalp lidt.. det burde ikke være et problem..

Mvh jan J
Citat fra helja

Hejsa

du skal først finde ud af om de skal stillet ved varm eller kold moter..
dernæst skal du passe på ikke stille dem for stramt, så "brænder" de, at de "klapper" lidt sker der ikke noget ved. Det vigtigste er at de lukker.
Håber det hjalp lidt.. det burde ikke være et problem..

Mvh jan J

der sidder en 6mm bolt lige over tændrørt den skrur du af. så den dæksel på den anden side kan tages af. inden bag den sidder der et takthjul med et mærke (o) det skal passe på det mærke i topstykket som sidder ud mod forhjulet. de to ting skal passe sammen. samt på krumtapakslen er der et mærk.(stempelet skal være i top) når de passe og de alu-proppe er taget af kan du mærke om ventilerne er løse. elles skal du drej din motor en omgang til så skulle du kunne stile dine ventiler
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis