Puch Maxi P

Hejsa. Min søn har netop købt en Maix, efter sigende en P model. Koblingsakselen var slidt, jeg bestilte en ny hjem sammen med lidt pakninger.
Alle pakninger passer, rigtig model, men akselen passer ikke, den er for tyk, men der står Maxi P på den. Så fik jeg fat i en anden P-motor, stor var min undren, de var ikke ens. Nu står jeg med 2 adskilte motore, som jeg ikke kan samle sammen til en. Så fandt jeg jeg ud af, at der findes en Maxi-N, så er spørgsmålet; er sønnens maxi en N eller P ???
Jeg mangler stadig dele til den; ny koblingsaksel og kobling.
Håber der er hjælp at hente
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lars.

Læste lige dit indlæg. Der syntes ikke at være megen hjælp her i sommervarmen.

Der er mig bekendt to modeller af pedal modellen. Selve motorhuset er lidt forskelligt, lidt mere "rundt" på de ældste modeller. Formoder dog at indmaden er ens. Hvis jeg skal forsøge at hjælpe dig lidt mere, bliver du nødt at forklare mig hvad det er for en del du kalder "koblingsakslen".

Modellen Maxi N har jeg aldrig hørt om. Der var en model hvorpå der var monteret en 2 gears motor. Mener at erindre den omtalt som en togears maxi.

Mvh. Leif.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Nitter

Nej, der har ikke været megen hjælp her i sommervarmen.

Måtte en tur til Tyskland, fandt en butik lige på den anden side af Padborg som kunne hjælpe.
Den Maxi model jeg har her, er en gl. model, lige hvor gammel vidste han ikke, men af nummeret den har, kunne den godt være fra 1966, så alle de Maxi-P dele der er i katalogerne, er til den nye model.
Forskellen er måden motoren er samlet på.
Jeg har fået liv i dyret, dog holdte det kun få timer, så brændte tændingen af, venter på reservedele, skal komme med posten i dag eller i morgen.
Jeg mangler en rund karburator, men vil ikke købe en ny, før jeg ser hvordan dyret kører
Ja Hej da.
Jeg er den tumpede søn der ikk kan finde ud af det....
min far (Lars-M) satte ny tændspole, lysspole, platiner, kondensator, tændrørs hætte og tændrør på. Derefter Kørte den kanon!.
Indtil bag dækket sprang, godt Thansen har åben næsten alle dage...
Vh Jonas Mørch

*Redigeret d. 20/07/06*
Surt show. Men måske er alle genvordigheder så overstået på en gangwink

Mvh. JørgenE
Hej igen.

Ok. Kan du ikke finde et tilsvarende "lig" og snuppe stumperne derfra.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej.
Min maxi skal geares. Er der nogle der kender en god kombination af for- og bagtandhjul?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis