Boreas Motor ebbekris 4 2400 11-07-2006 18:41 Hej Er der nogen der har en Boreas Motor til salg ? Med venlig hilsenebbekris 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Focus on dream 2 5500 29-07-2006 22:22 Hej Ebbe Har lige købt en båd med en Boreas motor. 2 cyl. 8-10 hk. alder??? Har lidt problemer med den omkring start m.v. - er den meget følsom i magnettændingen? Hvad skal jeg specielt være opmærksom på at checke/servicere? mvh - Claus
ebbekris Trådstarter 4 2400 03-08-2006 15:14 Hej Claus Din følsomme magnettænding skyldes sandsynligvis slidte kul. Prøv at uskifte dem.Vedligeholdesmæsigt er det vigtigt når du lægger båden op til vinter at du får tømt motorens kølesystem for saltvand. Husk at sprøjte noget olie/ petrolium ind i rørene så de ikke ruster. Hvis du får en Boreas motor i overskud, så har jeg stadig brug for en. Med venlig hilsenebbekris
Focus on dream 2 5500 03-08-2006 21:56 Hej Ebbe Tak for svar...jeg har fået een til at kigge på den - og der var bl.a. slidte platiner - så jeg er igang med at finde nogle nye...og så var det en løs ledning op til "stopkontakten" der havde stel indeni huset...og så er det jo ligesom at skubbe en bil igang --- uden at nøglen er drejet. Nu starter den hver gang...men der skal nok efterses både kul og nye platiner..og så en eftersyn af kaburator....men motor er ellers i flot stand. Har hørt at det skulle være en god ide at montere nogle grove rustfri stålulds grydesvampe i udstødningen...låst fast af en tværgående pind....det giver lidt modstand med bedre ydelse - og en næsten lydløs udstødning. Har du hørt om det???? Jeg siger til hvis jeg hører om en motor. Hej så længe. Claus