limning af træ på glasfiber LejfM 42 6430 10-07-2006 05:50 Hej alle sammenJeg står med et lille problem, jeg s´kal ha' limet en træskuffe op i noget glasfiber inde i min stikkøje på båden, skuffen skal ære en laptop, som skal kunne skyde frem og tilbage. men hvilken skalg lim skal jeg mon bruge. ? LejfM LejfM 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Håndværkeren 20251 11-07-2006 08:31 Citat fra LejfMHej alle sammenJeg står med et lille problem, jeg s´kal ha' limet en træskuffe op i noget glasfiber inde i min stikkøje på båden, skuffen skal ære en laptop, som skal kunne skyde frem og tilbage. men hvilken skalg lim skal jeg mon bruge. ? LejfMDu kan ikke lime træ direkte på glasfiber !Begrundelse: Træ er et levende matriale der bevæger sig alt efter fugtigheden.Glasfiberen er et dødt matriale der kun er påvirket af varme / Kulde. V.h Håndværkeren
HHA 170 4000 11-07-2006 13:40 Citat fra HåndværkerenDu kan ikke lime træ direkte på glasfiber !Begrundelse: Træ er et levende matriale der bevæger sig alt efter fugtigheden.Glasfiberen er et dødt matriale der kun er påvirket af varme / Kulde. V.h Håndværkeren Selvfølgelig kan man lime træ og glasfiber sammen. Og for alt limning gælder at der skal affedtes og rugøres. I dette tilfælde er en polyurethan fugemasse lige sagen - f.eks. Sikaflex 221 som fås i flere farver - f.eks. brun. God fornøjelseHenrik.A